Envia-ho a un amic:   |  Imprimeix:

Democràcia i participaci

Jordi Escoda, membre de la CUP de Valls

Aquests últims dies i els dies que vindran, les  paraules democràciaciutadania participació tornaran a estar de moda a Valls, 4 anys després de l’última vegada que ho van estar. Fins el dia 22 a la nit. A partir de llavors, la dura dinàmica de la democràcia representativa continuarà imperant, amb un ajuntament tancat, uns partits hermètics i una ciutadania expressament desinformada.

La democràcia real és la que permet decidir dia a dia el model de societat, el model de ciutat que volem. Tenim per objectiu retornar la política a la gent, potenciant l’organització autònoma de les classes populars, aconseguir des de les institucions crear canals de participació  efectius per al poble: la participació ciutadana com una eina de transformació social, com a mostra de bona salut democràtica.

Es fa més necessari que mai enfortir l’associacionisme vallenc com a forma de participació  col·lectiva més intensa. Ens cal tenir una societat civil organitzada, capaç de donar resposta a les problemàtiques socials que ens trobem a nivell local, més enllà que el poder polític establert del moment no faciliti aquest teixit social. Cal que la ciutadania recuperi els drets sobre els espais públics i el control directe sobre el govern de torn, i no al revés com s’està produint en l’actualitat.

El fantasma de l’abstenció  del dia 22 ens preocupa tan com l’abstenció del dia a dia que els partits institucionalitzats promouen dia rera dia. Quan tardarem a tornar la política als ciutadans?

Article publicat a Llibertat.cat