Badalona: El Barcelonès Nord avança

Marc Sallas, Cap de llista de la CUP de Badalona.   El passat dissabte la coalició els Verds-CUP vam ser convidats a xerrar al mig […]

Marc Sallas, Cap de llista de la CUP de Badalona.

El passat dissabte la coalició els Verds-CUP vam ser convidats a xerrar al mig d'un sopar organitzat per la Gent de Gramenet.

Aquest acte feia explícit que ja hi ha uns punts mínims d'acord entre les dues candidatures de la comarca, anunciats també a la roda de premsa que va servir per presentar el Manifest del Barcelonès Nord. Aquest manifest posa especial èmfasi en la construcció d'una nova manera de fer política, una

clara defensa del territori natural, la necessitat de no crear guettos entre els nouvinguts i la voluntat de trencar els murs que hi ha entre els Ajuntaments respectius i les ciutadanies de les dues ciutats.

Com vam dir a Gramenet aquest dissabte, hi ha moltes coses que ens uneixen,

molts carrers compartits entre les dues ciutats. Però nosaltres volem fer especial èmfasi en 3 aspectes comuns:

– tenim dues ciutats controlades per dues classes polítiques mediocres i al servei d'interessos aliens al poble. (en Bartu a Gramenet i la Maite a Badalona)

– venim d'un passat recent ple de lluites i ens sentim hereus d'aquelles lluites. Volem recuperar la presència al carrer, fomentar l'autoorganització de la gent i combinar la nostra acció política agitadora amb la presència a les institucions locals. Des dels Ajuntaments no arreglarem res, ho sabem. Només amb unes ciutats despertes, crítiques i organitzades podem avançar cap als nostres objectius democràtics.

– Finalment, Badalona i Gramenet compartiran a les eleccions del 27 de maig dues candidatures que volen dir prou a l'actual model de ciutat. Gent i els Verds-CUP volen ser un dels motors respectius per contruir un altre model de democràcia.

Gent de Gramenet és un candidatura certament interessant: combina molts elements que la fan atractiva per àmplies capes de Gramenet. Només cal veure qui forma aquesta candidatura: exmilitància d'Icv i Erc, gent d'Euia i gent a títol individual. Tots ells comparteixen una clara idea: amb el Psoe no es pot avançar. Ara només cal veure quan la gent de tots aquests partits de

Badalona comença a veure que el Psoe badaloní és tant o més nefast que el colomenc. Quan us hi posareu?

1 de març de 2007