Cap al Referèndum: el llibre

La composició del Parlament de Catalunya després de les eleccions del passat 27 de setembre de 2015, van permetre avançar en el procés polític cap a l’autodeterminació del poble català. Les noves majories del Parlament, van aprovar la Llei per a l’elaboració del Referèndum d’Autodeterminació.

Com ha llegit aquest escenari polític l’esquerra rupturista?

Marc polític del referèndum: davant la crisi, ruptura

Durant els últims anys, a l’estat espanyol, s’ha sofert un procés destituent en el que la població ha anat perdent drets i llibertats, així com capacitat i agència política.

Aquest procés destituent es tradueix en una triple crisi: econòmica, democràtica i territorial, de construcció de l’Estat. Una triple crisi que té nom: Règim del 78, i la mal anomenada transició democràtica a Espanya. Com a resposta a això, grans mobilitzacions han tingut lloc en tot l’Estat i concretament a Catalunya on el fort moviment popular juntament amb un important canvi en la correlació de forces polítiques a les institucions, han significat les òptimes condicions per a què es doni un procés de ruptura amb el Règim del 78.

El fort i constant moviment independentista a Catalunya ha obert la oportunitat de construir alternatives des de baix i des de l’esquerra. Es tracta d’un procés que té per bandera els principis i valors republicans: igualtat, justícia social i fraternitat. Les revoltes i somnis del 1936 són es revoltes i somnis de l’actual moviment popular.

21 de maig de 2018