Envia-ho a un amic:   |  Imprimeix:

CUP de Valls: La crisi no ens ha de fer por. Propostes per combatre-la.

La CUP acaba de presentar un document de mesures per a fer front a la crisi. No és la primera vegada que la CUP presenta un paquet de mesures per a fer front a la crisi, l’any 2009 ja en va presentar un, l’equip de govern d’aleshores (CIU-PSC) el va ignorar. Per la CUP combatre la crisi és una de les principals prioritats, és per això que la majoria de feina que desenvolupa es centra en defensar el sector públic, com a sistema per a garantir la igualtat d’oportunitats, i de trobar sortides i alternatives. Creiem que, tot i haver estat sotmesos als atacs constants del capitalisme, que ens ha convertit en objectes del mercat i ens està aterrint ara amb aquesta crisi, que el mateix sistema ha generat, per a que ho acabem de donar tot al mercat, encara hi ha capacitat de resistència i propostes per a fer front a tot plegat.

El procés per a l’elaboració d’aquest document ha durat alguns mesos, per a la CUP ha estat molt important poder treballar aquest document de la mà d’experts en els diferents àmbits més afectats per les retallades, i amb la participació de vallencs i vallenques, amb qui hem conegut, debatut i compartit totes aquestes propostes.

Les propostes de la CUP es construeixen damunt de tres pilars bàsics. D’una banda, un dels objectius principals és constatar que cal que hi hagi una voluntat de transformació i canvi de model, la desesperació no pot envair-nos i el neoliberalisme no pot menjar-nos. Actualment ens estem deixant endur per una bola de neu, i sembla que tot el que es fa és perquè no hi ha cap més remei, és així com estem privatitzant serveis públics, fent plans d’ajustos innecessaris,… tot ens sembla insegur i imperceptible, però no és així, cal aturar-se, reflexionar, entendre la situació i fixar una estratègia i pla d’actuació realista. Cal un procés de reflexió col·lectiu per a visualitzar i decidir conjuntament el model de Valls per al futur, no volem que la crisi ens porti cap a un poble que no volem i és de justícia exigir un marc de referència consensuat que ens condueixi cap a un horitzó clar.

Aquesta voluntat de transformació passa per buscar alternatives a l’actual model que ens aportin solucions concretes, en el terreny de l’ocupació, per exemple, es parla de generar llocs de treball, tanmateix hem de ser conscients que generar llocs de treball, avui en dia, també significa generar esclaus, en molts casos, per tant, és important tenir la capacitat per orientar les polítiques d’ocupació també cap a altres sortides que no precaritzin encara més la situació dels treballadors i treballadores. El treball només s’entén com a sinònim de generació d’ingressos per a afrontar pagaments, les nostres vides estan completament mercantilitzades i s’ha oblidat la realització personal en la majoria de casos. Per a afrontar la situació necessitem un canvi cultural i de valors. Només des de la defensa del sector públic, la remunicipalització dels serveis públics privatitzats, l’autogestió, el cooperativisme i el suport mutu podem revertir una situació que porta cap a l’ensorrament de moltes persones.

D’altra banda, un altre objectiu és evitar l’exclusió social. Quan una persona cau en l’exclusió social, significa que abans ha hagut de patir molt, fins a perdre tots els fils de contacte que tenia amb la resta de la societat, i es fa molt difícil que torni a connectar-se. El deteriorament del sector públic està intensificant els factors d’exclusió social, no ho podem permetre. Amb un sistema públic de qualitat, tothom parteix del mateix punt de sortida, i és molt més difícil arribar a situacions tan desesperants com a les que estem arribant ara. Per la CUP defensar el sector públic i denunciar les retallades, és una de les lluites bàsiques i de justícia que han de permetre avançar cap a la cohesió social. Necessitem que la participació ciutadana i la cohesió social vertebrin l’eix de les polítiques i els pressupostos municipals en temps de crisi, per a enfortir les comunitats i es donin eines i recursos perquè els vallencs i vallenques ens puguem protegir per nosaltres mateixos, sense ha