Girona: La CUP ja ha confeccionat el seu programa electoral

Entres les principals propostes s’hi troben la de garantir places d’escola bressol per a tots els infants de la ciutat, la reforma del reglament del […]

Entres les principals propostes s’hi troben la de garantir places d’escola bressol per a tots els infants de la ciutat, la reforma del reglament del Senat de Joves o la posada en marxa d’un ambiciós pla municipal de reducció de residus.

La nostra formació ja té penjada a la pàgina web [girona.cup.cat ] el programa electoral sencer i descarregable en format PDF. D’aquí a pocs dies també es podrà trobar, en paper, a diversos Centres Cívics i ateneus de la ciutat. El programa està segmentat en diverses àrees d’actuació per bé que hi ha propostes transversals. Aquesta proposta de ciutat és el fruït d’una feina de mesos. A més, ha comptat amb l’assessorament de tècnics en cada matèria i amb les aportacions dels Punts de Trobada celebrats durant el passat mes de febrer.

El programa parla de la mobilitat, l’urbanisme, l’habitabilitat o la participació de forma integrada. Els problemes de Girona tenen diferents motivacions i proposem que siguin resolts aplicant polítiques transversals.

Som conscients que algunes de les nostres propostes resulten agosarades. Però també pensem que la gestió política d’avui ens ha acostumat a creure que l’Ajuntament difícilment pot incidir per millorar la situació de l’habitatge o del mercat de treball. Nosaltres sabem que es pot fer més. Una política transformadora i popular sabrà trobar les vies per fer de Girona una ciutat amable a les persones que hi viuen.

El Programa Electoral recull l’oferta de places d’escola bressol públiques i gratuïtes (o, si més no, a preus realment assequibles) a tots els infants de Girona entre els 0 i els 3 anys.

També posem especial èmfasi en l’oferta cultural. Apostem per la creació d’un centre juvenil, social i cultural que pal·liï el dèficit d'un espai polivalent per al jovent. Un espai per a la ciutat que satisfaci les antigues reivindicacions de diferents sectors juvenils i artístics gironins entorn de la Marfà. Aquest centre haurà de constar d’una sala de concerts.

Pel que fa al món laboral, creiem en la remodelació de l’Oficina Jove de Treball, ampliant-ne les funcions i incrementant-ne els recursos tant econòmics com humans. La nova oficina ha de garantir l’accés del jovent a un lloc de treball i ha de vetllar per evitar les situacions de precarietat i explotació. A més, proposem la creació de la Borsa Municipal de Treball Jove, que capitalitzarà l’acció municipal d’intermediació en el mercat laboral a nivell juvenil

18 d'abril de 2007