La CUP demana la compareixença del Comissari Sergi Pla per l’operatiu policial de l’1 de maig a Manresa

La CUP crida a participar a la manifestació de protesta convocada pel proper divendres a la ciutat de Manresa.

La CUP-Crida Constituent ha registrat una sol·licitud de compareixença a la Comissió d’Interior del Parlament de Catalunya del Comissari de la Regió de la Policial Central, Sergi Pla, per informar sobre els fets de Manresa del passat 1 de maig del 2017 que van acabar amb incidents, diverses persones contusionades (entre elles diversos càrrecs electes de la CUP) i la detenció de dos manifestants.

La CUP-CC considera que l’operatiu i la gestió policial de la manifestació “va ser desproporcionada i provocadora” i recorda que l’operatiu va anar a càrrec del Comissari de la Regió Central, Sergi Pla, “conegut per ser responsable del desallotjament de Plaça Catalunya al 15-M, per declaracions com ‘atonyinaria fins i tot a Gandhi’ i per aparicions públiques amb organitzacions d’extrema dreta.”

Manifestació de protesta per l’operació policial

Finalment, la CUP també fa una crida a participar de la manifestació de protesta contra l’operació policial que han convocat els col·lectius i entitats de la ciutat. La marxa serà el proper divendres 5 de maig, a les 19:30h a la plaça Major de Manresa.

3 de maig de 2017