La CUP denuncia la «pinça» del PDeCAT amb les empreses concessionàries per bloquejar la municipalització dels serveis públics

La CUP ha denunciat aquest dimarts a Sabadell la «pinça» que fa PDeCAT de la mà de les grans transnacionals de serveis urbans i els partits del 155 per bloquejar qualsevol intent perquè serveis municipals que són ara en mans d’aquestes empreses passin a tenir gestió pública directa, tal com s’impulsa als municipis del canvi on governen candidatures vinculades a la CUP.

Aquesta denúncia s’ha fet aquest dimarts al matí a la porta dels jutjats de Sabadell, on s’ha fet una concentració convocada per la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics d’aquesta ciutat vallesana per donar suport als membres i tècnics del govern que han estat querellats per l’empresa SMATSA de la recollida de residus al municipi per haver denunciat determinades irregularitats d’aquesta i haver exigit un major control públic.

La portaveu de la CUP i membre del Secretariat Nacional, Laia Estrada, ha denunciat que els governs on la CUP és present es troben amb «argúcies d’aquesta mena per part de concessionàries per entorpir les propostes i l’acció política transformadora». En aquest sentit considera que exemples com el de la querella d’SMATSA són «una autèntica guerra bruta on ens intenten llençar en contra l’arma que nosaltres fem servir sempre de destapar la corrupció en moltes ocasions». Estrada recorda que «tenim la majoria dels casos de corrupció que hem denunciat aturats perquè la fiscalia l’únic que fa és perseguir l’independentisme».

«Denunciem la pinça que està fent el PDeCAT amb aquestes empreses concessionàries per entorpir la labor transformadora legítima que estem fent arreu del territori». La portaveu de la CUP ha afegit que el PDeCAT «aquí s’alia amb l’independentisme i a Madrid s’alia amb el 155 per entorpir una qüestió tan essencial i fonamental com és la recuperació de sobiranies».

En aquest sentit també s’ha expressat Maria Sirvent, diputada de la CUP-CC al Parlament, ja que el PDeCAT «parla de sobirania en l’àmbit simbòlic i de la retòrica però després es posen de part d’aquestes empreses transancionals que estan fent negoci de béns comuns». «Volen impedir aquests processos de municipalització perquè saben que aquests xoquen directament amb els beneficis milionaris d’aquestes multinacionals en contra dels interessos de la població, precaritzant els serveis, no respectant la sostenibilitat ambiental i precaritzant les condicions laborals».

22 de maig de 2018