Trobada a Alemanya amb sectors d’esquerres i sindicats

Els passats 24 i 25 de novembre, la CUP ha viatjat a Wüppertal i Düsseldorf per compartir amb sectors d’esquerres i sindicats alemanys, el procés […]

Els passats 24 i 25 de novembre, la CUP ha viatjat a Wüppertal i Düsseldorf per compartir amb sectors d’esquerres i sindicats alemanys, el procés d’autodeterminació i el context de repressió a Catalunya i Països Catalans,

El dissabte 24, companyes de les organitzacions Attac, Baso i la Fundació Rosa Luxemburg, van organitzar un taller sobre l’1 d’octubre i les contradiccions dels diferents actors, que va durar de 14h a 18h. Juntament amb companyes de CDR a l’exterior i l’ANC, vam relatar el context del creixement del suport al dret a l’autodeterminació, com es va arribar a l’1 d’octubre i què ha representat políticament.

L’interès per les companyes de les diferents organitzacions d’esquerres, girava entorn les raons de l’independentisme, l’estratègia de la resistència activa no violenta, i el context de repressió com a resposta de l’Estat espanyol.

L’endemà 25 de novembre, es va organitzar una trobada amb lesc ompanyes dels sectors d’esquerres del sindicat Ver.Di de Düsserldorf, on a part d’aprofundir en el context polític, vam poder compartir la situació del sindicalisme alternatiu, les relacions amb la nostra organització, i el paper clau en la mobilització social durant i després l’1 d’octubre. Els interessos i les preguntes dels assistents van girar al voltant de les aliances en el sí de l’Estat espanyol, el treball de millora de les condicions materials de la classe treballadora i el projecte internacionalista.

Finalment, el mensual Sozialistische Zeitung (SOZ), va fer una entrevista que permetés explicar als lectors del diari clarament d’esquerres i rupturista, la visió de la CUP i de la societat civil a través dels CDRS.

26 de novembre de 2018