Notícies de Nacional

Viure vol dir prendre partit! #prenpartit

La ciutat de Madrid va acollir ahir dia 15 un debat obert organitzat per la CUP Exterior a Madrid amb l'Ateneo Republicano de Vallekas  on diversos col.lectius madrilenys de l'esquerra anticapitalista van debatre amb la CUP sobre el que significa per ells aquest Referèndum.

Davant l'anunci del fiscal general de l'Estat, José Manuel Maza, sobre la citació de les alcaldesses i alcaldes que han signat els decrets de suport al Referèndum d'Autodeterminació de l'1 d'Octubre, i l'ordre als Mossos d'Esquadra de detenir a aquelles que no hi compareguin, la Candidatura d'Unitat Popular-Poble Actiu vol manifestar que:

La proposició de llei contra l'abús bancari registrada per la CUP-Crida Constituent ha passat al debat a la totalitat, avui al ple del Parlament de Catalunya. La proposició de llei se centra en dos àmbits principals d'actuació: per una banda, l'abús de la banca sobre el sector públic i de l'altra, el sector privat i els ciutadans.

"Avui aprovarem les lleis que han de fer possible el referèndum d'autodeterminació” ha explicat la diputada de la CUP-CC, Anna Gabriel, en un acte que ha tingut lloc aquest dimecres matí a les portes del Parlament de Catalunya. Gabriel també ha declarat que “Hem vingut a fer possible la llibertat del nostre poble” i ha recordat que amb l'aprovació de les lleis de Transitorietat i del Referèndum, la CUP-CC ha complert un dels objectius de la legislatura.

Aquest divendres, 1 de setembre, a les 19:30 hores, es farà al bar musical del barri de Gràcia Heliogàbal (Carrer de Ramón y Cajal, 80, Barcelona) la presentació del llibre, coeditat per la CUP i Edicions El Jonc, en el marc de la col·lecció 'Llibres de la Unitat Popular', titulat 'Referèndum 2017: La clau que obre el pany'.

El passat dia 25 d'agost, la CUP-CC va proposar la celebració d'un ple extraordinari monogràfic al Parlament, per aquesta setmana, que servís per analitzar tots els fets relacionats amb els atemptats del dia 17 a Barcelona i Cambrils des d'una perspectiva integral i no fragmentària com alguns grups proposen.

A la reunió de la Mesa celebrada aquest dimarts, la proposta ha estat rebutjada unànimement per part de tots els grups que la formen.

El pitjor que ens podria passar com a societat és pensar que els dolorosos atemptats del 17-A són una mena de catàstrofe natural, una inexplicable calamitat caiguda del cel. Els atemptats són una barbaritat injustificable, és evident, però responen a uns vectors i uns contextos que acaben generant el perill que puguin aparèixer, i ens caldrà incidir-hi d’una manera profunda si no, malauradament, correm el risc que puguin repetir aquí i arreu.

La CUP-CC reitera la seva més enèrgica repulsa als atacs criminals del 17 d'agost a Barcelona i Cambrils i fa pública la solidaritat amb les víctimes d'aquests atacs brutals i amb les seves famílies i persones estimades. Així mateix, inclou la crítica de les seves arrels en els conflictes geopolítics que en són l’escenari i en les responsabilitats, complicitats i interessos que l’Estat Espanyol, i especialment la Monarquia, tenen en aquests escenaris.

Pàgines