Notícies de Nacional

Un any després dels atacs criminals a Barcelona i Cambrils, la CUP vol fer un especial recordatori a les víctimes i expressar tota la nostra solidaritat cap als familiars i persones estimades. Un  any després el desemparament és total, tan perquè en aquest any no s’ha atès a les víctimes, ferits i damnificats, com perquè no s’ha complert la primera part necessària per fer un dol: saber la veritat. Dol que han de passar els familiars però també la societat catalana en el seu conjunt.

La CUP ha recordat avui la transcendència de la lluita feminista i la necessitat de situar-la al centre de l'agenda política de manera permanent. Així s'ha expressat avui la coportaveu de l'organització, Laia Estrada, qui ha recordat que, tant per la CUP com pel conjunt de l'Esquerra Independentista, la lluita feminista, la lluita social i l'alliberament nacional del conjunt dels Països Catalans formen part d'un mateix embat.

Avui la CUP ha presentat a Verges (Baix Empordà), una iniciativa de Declaració institucional per facilitar la creació dels Comitès de Solidaritat Antifeixista (CSA), una iniciativa que ja es va aprovar al ple de l’ajuntament de Viladamat la setmana passada i que es portarà a debat avui a Guiamets, a Celrà al setembre i que com a CUP es farà arribar arreu del país.

La setmana passada el President Torra assegurava, en relació a l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat, que la CUP som els seus socis preferents, en el sentit que confia en el nostre suport per aconseguir tirar-los endavant. És cert que, tal com deia a continuació el President, la CUP mai no hem format part del problema sinó de la solució, malgrat les nostres postures no sempre agradin, però en cap cas ens poden considerar els seus socis en aquesta nova etapa que podríem qualificar de processisme 2.0.

Aquesta tarda, els CDR Catalunya s’han concentrat davant de la seu nacional de la CUP per exigir que la organització tregui “targeta vermella a qualsevol intent de retorn a l’autonomisme” i que es “faci efectiva la voluntat popular de l’1 d’octubre”.

Divendres passat, la CUP i Som Alternativa es van reunir per continuar la dinàmica de treball conjunta iniciada després de l’1 d’Octubre i que van presentar col·lectivament amb el nom de Plataforma per la República.

A la reunió es va compartir un anàlisis de la situació política actual a Catalunya després de les eleccions del 21D. També es va constatar les greus mancances democràtiques i la vulneració de drets i llibertats per part de l’Estat espanyol i es van explorar vies de treball conjunt a nivell municipal i com afrontar i aprofundir amb la ruptura amb el Règim del 78.

La CUP Crida Constituent ha declinat la seva participació a la reunió de preparació de la Comissió Bilateral entre el Govern de la Generalitat i l’Estat espanyol, convocada per aquesta tarda, ja que l’estratègia de l’organització defineix que l’acció política al Parlament de Catalunya no ha de contribuir a potenciar una nova fase autonomista i pactista amb l’Estat i que ha d’estar orientada cap a una ruptura democràtica amb els marcs imposats pel Règim del 78.

La sentència del cas de Juana Rivas, sumada a la qualificació de les diverses agressions sexuals grupals, la impassivitat d’ofici front l’explotació i agressió contra les treballadores de la maduixa a Huelva, el recent reconeixement de culpabilitat de l’Estat en l’assassinat d'una nena durant una visita amb el pare - denunciat 47 vegades de maltractament per la mare-, o la condemna per injuries a una dona que va denunciar ser un dels tants nadons robats durant el franquisme, dibuixen un panorama clar i net pel que fa al caràcter de classe i masclista del règim espanyol i dels seus tribunals

Davant dels fets que estan succeint a Nicaragua, la CUP volem fer-ne una lectura en clau continental, partint del context actual d’Amèrica Llatina en què són constants l’intervencionisme imperialista per part d’Estats Units, les amenaces de bloqueig econòmic i els intents de desestabilització d’aquells estats governats per les esquerres. No podem entendre el que passa a Nicaragua sense recordar el que ha passat a Veneçuela, Brasil, Hondures i tants altres llocs.

La CUP Crida Constituent ha entrat a registre al Parlament de Catalunya una petició de compareixença del conseller d’Interior Miquel Buch arran de l’augment d’agressions feixistes i de l’impunitat amb què l’extrema dreta actua a Catalunya.

Pàgines