La CUP condemna l’actuació policial durant les concentracions d’ahir

Foto de Jordi Borràs    Davant les actuacions d’ahir per part del cos de Mossos d’Esquadra, la CUP manifesta que:    Denunciem la violència policial […]

Foto de Jordi Borràs

• Denunciem la violència policial totalment desproporcionada amb les persones manifestants que, en molts casos, va vulnerar els principis de garanties de drets: els agents dels Mossos d’Esquadra portaven pistoleres de bales de goma – prohibides pel Parlament de Catalunya durant la X legislatura -, en ocasions van utilitzar les porres per sobre de la cintura i fins i tot, a la ciutat de Barcelona van generar el pànic amb les furgonetes, amenaçant als manifestants d’atropellar-los.
  • Exigim explicacions públiques a tota la cadena de comandaments de l’operatiu d’ahir – responsables de l’incompliment dels propis protocols de MMEE –  i del Senyor Millo, de qui en demanem la seva dimissió, així com la fi del segrest de les insitucions catalanes per part de l’Estat Espanyol.
  • Volem mostrar tota la solidaritat amb les més de 80 persones ferides arreu del territori i les tres persones detingudes a Barcelona.
  • Expressem tot el nostre suport a les persones i organitzacions que s’han llençat a la protesta pels presos polítics i persones exiliades, en contra de la repressió i pels drets democràtics. La CUP està al costat de les que lluiten ara i sempre a favor dels drets socials, civils i polítics. Gràcies per sortir als carrers, a les carreteres, als balcons, a les places.
  • Finalment, volem reiterar el nostre compromís amb la desobediència civil no violenta com a estratègia col·lectiva d’acció política.

Atentes a les noves convocatòries i visca la primavera catalana!

26 de març de 2018