La CUP reclama constituir una mesa antirrepressiva

Nacional, Parlament

Els independentistes insisteixen en la necessitat que l’òrgan del Parlament serveixi per garantir drets, la sobirania del Parlament i combatre la repressió de l’estat i […]

Els independentistes insisteixen en la necessitat que l’òrgan del Parlament serveixi per garantir drets, la sobirania del Parlament i combatre la repressió de l’estat i insten als Comuns a fer-la viable

A dos dies de la constitució del Parlament, la CUP-DT insisteix en la necessitat de constituir una Mesa antirepressiva que serveixi per garantir drets, defensar la sobirania del Parlament, els drets dels seus diputats i diputades i fer front a la repressió de l’Estat.

Els cupaires defensen la necessitat de tenir un organisme de caràcter democràtic, independentista i sobiranista on es pugui debatre tot i que també permeti avançar i garantir drets socials. Per tot això, els cupaires insten als Comuns que se sumin a la proposta.

La diputada de la CUP, Laia Estrada, ha alertat que “si aquest òrgan rector del Parlament fos ocupada per una majoria unionista hi hauria risc a  vetos en debats parlamentaris o certes tramitacions, com la llei de l’avortament o iniciatives legislatives parlamentàries presentades per la societat civil”. A la vegada, destaca que l’aposta per una mesa antirepressiva s’entén “per tal d’emprendre accions relatives a les resolucions del Tribunal Constitucional sobre drets i deures dels diputats i diputades, com en el cas de la delegació de vot o la votació telemàtica en casos d’exili  o de defensar la sobirania del Parlament”.

9 de juny de 2024