Carta Oberta als treballadors i treballadores de l’estiba dels Països Catalans i d’arreu de l’Estat Espanyol

Ahir al Ple del Parlament vàrem intentar modificar el vot del PDCAT per a que avui no convalidi el Reial Decret del govern del Partit […]

Ahir al Ple del Parlament vàrem intentar modificar el vot del PDCAT per a que avui no convalidi el Reial Decret del govern del Partit Popular al Congrés dels Diputats. D’aquells que s’omplen la boca de creixement econòmic i de creació de treball, avui n’han sortit paraules per posar en valor la capacitat d’arribar a acords quan es fa política parlamentària al marge dels afectats, legislant a favor del mercat i vulnerant la paraula donada. De fet se’ns ha dit immadures per qüestionar el suport del PDCAT al Reial Decret que impulsa un PP devastat per la corrupció.

Criticar les formes i desacreditar l’interlocutor quan el fons no es vol reconèixer és una tècnica històrica de la política vella. D’un fons que és ple d’ombres. El fons és haver vist com el pactisme i els acords del savoir fare parlamentari han suposat, a cops de reforma laboral i de lleis de partits, precaritzar vides, tancar persianes de projectes polítics i mantenir un règim ferotge. Fa massa temps que, com diu la cançó, baixa l’esperança i puja el pa.

I és que el Reial Decret, a part de liberalitzar el sector de l’estiba a gust d’alguns amics i molts rapinyaires globals, ataca directament allò que us defineix: la solidaritat entre treballadores i la tenacitat de voler garantir feina per totes en front de les xifres, cegues a la vida i al treball, que calculen només els beneficis, el volum de mercaderia que entra al port i la quantitat de mans que precisa escanyar.

Però mal càlcul s’està fent des dels despatxos, no tenint en compte la dignitat d’aquelles que saben que juntes es pot tot i que practiquen la solidaritat internacionalista de forma quotidiana.

No hem pogut modificar el vot del PDCAT ni som al Congrés dels Diputats per a blindar la seva aprovació. Però us volem transmetre el nostre més sincer suport i la solidaritat sencera a la vostra batalla pel treball digne, batalla que també és nostra, i que defensarem i donarem veu tantes vegades com calgui.

Us donem tot el que tenim, que és poc però és de cor: la certesa de saber que la vostra lluita és la nostra; el convenciment que la organització combativa ens dóna allò que el poder vol esgarrapar-nos; i l’admiració profunda per la lliçó de dignitat que esteu ensenyant al nostre país.

Com sempre, si no hem pogut canviar al parlament, ho canviarem al carrer.

Ens veiem allà, al vostre costat.

Candidatura d’Unitat Popular
Països Catalans, 18 de maig de 2017