La CUP  exigeix coherència a ERC i Junts des de l’Ebre: “Aquí diuen ni una gota d’aigua i a Barcelona fan el contrari i aposten pel Hard Rock”

Nacional, Parlament

Els anticapitalistes s’han reivindicat com la garantia per recuperar la sobirania Parlament i impulsar la independència

La CUP es posiciona com l’única organització política que pot fer avançar el país cap a recuperar l’agenda social i avançar cap a  l’alliberament nacional. “Som la millor garantia per  deixar de supeditar la nostra política als designis de Madrid i de les grans fortunes. No esperarem el permís de cap govern espanyol”. Així ho ha dit la candidata per Barcelona, Laia Estrada, en un acte polític nacional a Amposta, on ha llençat un missatge clar:  “a les forces polítiques que ens diuen que l’única manera d’aconseguir drets és que ens els donin des de Madrid. Ells acaben formant part dels obstacles per assolir la independència”.

Aprofitant l’ocasió de trobar-se a les Terres de l’Ebre, Estrada ha llençat un missatge a PSC i Junts, assenyalant  que “només fan que impulsar macroprojectes que ens trinxen el territori i ens eixuguen els rius, davant d’aquells que governen amb un model econòmic basat, en generar molts beneficis per molt pocs i en la massificació turística que genera precarietat laboral i ens expulsa de les nostres cases, nosaltres hem vingut a fer política per la gent”. “Al Camp i a l’Ebre n’estem fartes de rebre, perquè som l’abocador dels països catalans”,  ha continuat la candidata cupaire, qui ha recriminat a ERC i a Junts manca de coherència: “aquí diuen ni un pam de terra ni una gota d’aigua i a Barcelona fan el contrari i aposten pel Hard Rock que ens eixuga els rius”.

L’altre eix central de l’acte d’avui d’amposta ha estat la transició ecològica. En aquest sentit, el cap de llista per Tarragona, Sergi Saladié,  ha subratllat la necessitat de planificar per la gent enfront el model econòmic depredador dels polítics de sempre. “A la CUP tenim alternativa, defensar la terra i passar a l’ofensiva amb un model que adapti el que hem de fer als límits biofisics del planeta. Amb feines estables i de qualitat, un model que vagi a contaminar i consumir menys recursos”. En aquest sentit, ha apuntat que Terres de l’Ebre cal planificar els sols agraris com a base dels projectes de pagesia: “Daquets espais agraris ha de sorgir el que mengem, ara només és un 30-40% i això ha de canviar. Els pagesos ens han de garantir la sobirania alimentària i per això hem de planificar els espais agraris i garantir-los la terra”.

En la mateixa línia, Ortesia Cabrera, candidata per Tarragona, ha assenyalat que !quan parlem de territori, nuclears, camp de golf, no parlem de la cultura del no, sinó d’uns recursos concrets del territori que se’n van a altres mans i serveixen per alimentar fortunes i negocis privats”. Cabrera apunta que aquest model obliga a la gent a marxar del territori i que “el més greu no és marxar del territori, sinó que ens diguin que no tornem, perquè està tot fatal”. Davant d’això, i de la desafecció política, assenyala, cal lluitar: “Avui soc capaç de sortir de casa, demà parlaré amb algu, després m’organitzaré i d’aquí a guanyar la Generalitat de Catalunya per Plantar Cara”.

27 d'abril de 2024