La CUP-Alternativa d’Esquerres vol ser “la veu del poble” al Parlament

Avui al matí al Celler-Bar Quim’s de Tarragona, els cinc primers representants de la llista electoral dela CUP– Alternativa d’Esquerres a la circumscripció de Tarragona, […]

Avui al matí al Celler-Bar Quim’s de Tarragona, els cinc primers representants de la llista electoral dela CUP– Alternativa d’Esquerres a la circumscripció de Tarragona, han realitzat un esmorzar amb els i les periodistes del territori per presentar la candidatura i la campanya que duran a terme en les properes setmanes.

Les cinc cap de llista han estat acompanyades per Isidre Fonts, històric activista cultural i polític durant la dictadura, la transició i l’actualitat, que tanca la llista. Fonts, ha argumentat la seva presència a la llista de la CUP, defensant que “tota la meva vida l’he dedicada a lluitar per la llibertat del nostre poble”.

Durant l’esmorzar, també han intervingut els cinc cap de llista, els quals han explicat les seves motivacions per participar de la candidatura, a través de la seva experiència personal. La primera en prendre la paraula, ha estat Roser Vernet –número5 ala llista- la qual ha destacat que, com a activista en defensa del territori, “durant els governs convergents i tripartit, sempre havia votat a la contra en funció de qui aspirava al govern, però per primer cop molta gent que lluitem pel territori podrem votar a favor d’una candidatura que defensi la veu del poble”.

El número 2 de la llista, el regidor de l’Ajuntament de Reus David Vidal, ha estat el següent en intervenir, tot destacant que “la nostra presència al Parlament ha de servir per tenir un altaveu més potent per denunciar aquelles zones més fosques de l’administració autonòmica i continuar la lluita contra la corrupció que ja hem iniciat des dels ajuntaments”. En acabar, la número 3, l’ex-regidora vallenca Aida Garcia, ha recalcat que “la nostra experiència als ajuntaments catalans demostra la gran feina que podem fer al Parlament i que estem sobradament preparades per assumir-la”.

L’activista de Calafell i membre d’En Lluita, Ivan Montejo, també ha intervingut per posar l’accent en el fet que “la candidatura dela CUP– Alternativa d’Esquerres agrupa no sols al conjunt de l’Esquerra Independentista, sinó a totes aquelles organitzacions de l’esquerra anticapitalista que venim denunciant la crisi sistèmica del capitalisme davant el silenci de l’esquerra institucional”.

Per últim, el cap de llista Jordi Martí, ha tancat el torn de paraula previ a les preguntes dels i de les periodistes, tot afirmant que “la candidatura a les eleccions autonòmiques no és un objectiu, sinó un mitjà d’un projecte de llarg recorregut, que el dia 26 continuarà treballant des del carrer, els ajuntaments i també des del Parlament”.

En el torn de preguntes dels companys i companyes periodistes, s’han donat majors detalls sobre la campanya i el programa electoral, i especialment, sobre l’organització de comitès de campanya i grups de suport ala CUParreu de la circumscripció de Tarragona, així com tot el procés de celebració d’assemblees obertes que han facilitat la conformació d’aquests grups.

29 d'octubre de 2012