La CUP-CC desmunta el «fals relat» sobre que estan intentant imposar el seu programa polític a Junts pel Sí

El grup parlamentari de la CUP-CC ha denunciat avui que s’està creant un fals relat sobre les negociacions amb Junts pel Sí «en que se’ns […]

El grup parlamentari de la CUP-CC ha denunciat avui que s’està creant un fals relat sobre les negociacions amb Junts pel Sí «en que se’ns acusa de voler imposar el nostre programa polític sota un suposat xantatge». La CUP-CC ha recordat que és a la taula de negociacions no amb el seu programa polític, sinó amb un document que recull aspectes que poden ser de consens entre el programa de Junts pel Sí i la CUP-CC. Aquest document anomenat «Fil a l’agulla» va ser publicat divendres passat per tal d’aturar aquest relat fals i interessat.

La diputada Eulàlia Reguant ha explicat que «El que planteja Junts pel Sí en el seu programa i les que hem plantejat nosaltres no estan tan allunyades, la declaració d’inici del procés estava en el programa electoral de Junts pel Sí, l’inici d’un Procés Constituent també. Per això, no poden ser normals les reaccions d’aquests darrers dies on se’ns acusa de xantatge i de plantejar coses inassumibles».

Reguant ha recordat que la CUP-CC té un programa anticapitalista que treballa per «la reversibilitat de les retallades, la nacionalització de sectors estratègics, la banca pública, la impugnació i desobediència als dictats de la Troika, i obrir el debat sobre la sortida de l’euro». La diputada ha reblat que «no renunciem a continuar treballar per aquests punts», però ha proposat aquest exercici al país: «si algú es llegeix les bases amb les que estem encarant les converses veurà que res d’això està present, que el que estem plantejant són els mínims per arribar a un acord de bases que garanteixi, des del primer minut que el present i el futur no s’assemblaran al passat».

La diputada de l’esquerra independentista ha finalitzat la seva intervenció advertint que «no podem acceptar que se’ns digui, com ha passat durant aquests darrers dies, que la CUP-Crida Constituent no cedeix en res, que fa xantatge a Junts pel Sí. És completament fals.»

Antonio Baños «Estem sent la garantia que es compleixi el programa de Junts pel Sí»

En la mateixa línia s’ha expressat el president del grup parlamentari Antonio Baños al recordar que «tot el que estem acordant ja ho portava JxS en el seu programa i en el seu full de ruta. No estem imposant el nostre programa. No estem imposant les nostres condicions.» ha assegurat. I ha reblat aquesta qüestió assegurant que «estem sent la garantia que es compleixi el programa de Junts pel Sí».

Baños també s’ha referit a les declaracions «d’Homs, Mas Collel i altres opinions d’opinadors afins a CDC» que han reobert un debat que des de la CUP s’entenia com a superat «després de la declaració d’inici del procés aprovada el passat 9 de novembre».

El president del grup ha denunciat que s’està reobrint de nou «la dialèctica entre ruptura (és a dir, la República) i la reforma. O millor dit, un escenari neo-autonomista que situa la negociació amb Madrid de nou en el centre de la vida política catalana».

Baños ha reclamat a CDC que aclareixi les seves posicions i els ha recordat que «es van presentar al 27S amb un programa explícitament independentista».

El diputat ha finalitzat la seva intervenció assegurant que «nosaltres també reclamem i col·laborarem a que així sigui, a que es compleixi el full de ruta de JxS on ja es recull la declaració que vam aprovar, i on es recullen mesures de xoc social».

Gabriela Serra «Disculpin les molèsties, estem construint una República»

Per la seva banda, la diputada Gabriela Serra ha volgut explicar la gran complexitat de la tasca que té per davant el país. Entonat el lema «disculpin les molèsties, estem construint una República», Serra ha recordat que «el que no s’ha fet i el que s’ha fet malament durant els darrers 40 anys i els darrers 4 no s’arregla en un dia» i ha volgut deixar clar que «l’eradicació de la pobresa i l’exclusió social requereixen d’un amplíssim programa de reconstrucció, a anys vista, i sobretot de voluntat política.  Es tracta d’ordir la gran remuntada davant de tanta desigualtat».

La diputada ha parlat de «la gegantina decepció» que ha provocat «el cràter» de «la corrua de casos de corrupció». «Es requereix de noves bases per a la democràcia que vindrà. Es tracta de posar llums i taquígrafs i fer-li la vida impossible a la corrupció i a la impunitat» ha assegurat.

Serra ha volgut deixar clar que la CUP no posa en joc el procés «pretén garantir-lo i blindar-lo en tots els aspectes. El futur no es pot assemblar al passat» i ha assegurat que «els qui vam viure i patir la transició, els seus fraus i les seves hipoteques i la reproducció del sistema de poder, sabem molt bé del que parlem».

«Qualsevol naixement és un procés de gestació. Un procés de gestació on es defineix el caràcter, natura i eixos del futur país. Independència, pobresa zero, prou corrupció és alguna cosa més que un lema» ha conclòs.

Debat Nacional de la CUP el 29 de novembre

Finalment Xevi Generó, portaveu del Secretariat Nacional, ha recordat que «tal i com vàrem anunciar des del SN i el grup parlamentari de la CUP-CC hem convocat una jornada de Debat Nacional el proper 29 de novembre per tal de compartir tota la informació entorn a les converses amb JxS i per debatre els diferents escenaris polítics».

Generó ha explicat que «d’aquesta manera es vol facilitar i apropar el debat a tota la militància de la CUP i de les organitzacions que hi donen suport més enllà del soroll mediàtic.» El portaveu de la CUP ha recordat que en aquesta trobada «no s’hi prendrà cap decisió concreta, ja que l’espai de decisió establert prèviament és una Assemblea Nacional Oberta que es convocarà si hi ha una proposta d’acord».

Per altra banda, el portaveu també ha anunciat que en el transcurs de la setmana vinent es realitzaran «un seguit d’Assemblees Territorials adreçades a la militància amb membres del SN i la presència de diputades de la CUP-CC» de cara a endreçar el debat de l’organització.

19 de novembre de 2015