La CUP lamenta les dimissions i seguirà treballant per una renovació efectiva del Secretariat Nacional

La CUP es reafirma en la convicció que l’assemblearisme continua sent una eina legítima i vàlida de presa de decisions

Tal i com va anunciar el passat dimecres, la CUP fa mesos que està treballant en un procés de renovació del Secretariat Nacional, motiu pel qual lamenta les dimissions d’alguns dels seus membres. A la reunió de dilluns passat, l’executiva cupaire va acordar iniciar els tràmits per fer efectiva la seva renovació malgrat algunes absències significatives, entre elles les d’aquells que avui malauradament han decidit dimitir.

El projecte de renovació del Secretariat Nacional respon als acords aprovats a l’Assemblea Nacional d’Esparreguera, uns acords enfocats a escollir un Secretariat per equips i projectes i que marquen un procés electoral intern que combinaria equips d’onze persones i quatre candidatures individuals.

El Secretariat Nacional es reafirma en la convicció que l’assemblearisme continua sent una eina legítima i vàlida de presa de decisions, i que cal treballar per a generar consensos amplis a debats complexos. És en aquest context que el Secretariat Nacional de la CUP continuarà treballant per iniciar un procés que permeti avançar en la millora dels debats i la presa de decisions en el sí de la CUP.

Finalment, el Secretariat Nacional no vol entrar a valorar les acusacions formulades pels dimissionaris, malgrat que sí que vol subratllar que tots els processos de debat i de decisió s’han fet amb totes les garanties democràtiques possibles i que els encara membres del Secretariat Nacional tenen la consciència tranquil·la d’haver treballat en tot moment per facilitar aquestes garanties.

17 de juny de 2016