Lleida: La CUP crida, el 27 de maig, a omplir les urnes de rebel·lia

El local dels veïns i les veïnes de la Partida de Marimunt, al cor de l’Horta de Lleida, va acollir el 28 d’abril el sopar […]

El local dels veïns i les veïnes de la Partida de Marimunt, al cor de l’Horta de Lleida, va acollir el 28 d’abril el sopar i acte polític de precampanya de la Candidatura d’Unitat Popular de Lleida. Més d’una setantena de persones van compartir taula amb la CUP i van degustar el menú proposat per l’ocasió, consistent de xatonada, suquet de peix i gelat. El sopar es va cloure amb un acte polític amb intervencions d’Anna Gabriel, Josep Anton Vilalta, Xavier Barberà i Ramon Usall.

L’acte polític l’inicià la intervenció d’Anna Gabriel, regidora de la CUP a Sallent, que repeteix encapçalant les llistes a la seva localitat, on parafrasejant a Noam Chomsky va qualificar els i les militants de la CUP com “la bona gent d’aquest país” tot argumentant que només el fet de compartir la lluita amb aquesta bona gent ja justifica el repte il·lusionant de lluita. Després de l’Anna Gabriel intervingué Josep Anton Vilalta, regidor a Torà i alcaldable de la CUP en aquest localitat de la Segarra. Vilalta recriminà a ERC i ICV que amb la seva entrada al govern “hagin abandonat les pancartes que havien compartit amb la CUP”. Vilalta també va saludar el naixement i la trajectòria de la CUP a Lleida fent especial èmfasi en l’impacte que la CUP pot tenir a l’hora l’expandir el projecte de l’esquerra independentista per les comarques de Ponent.

Xavier Barberà, històric militant independentista i candidat de la CUP per Lleida, va considerar el projecte de la CUP com el fil continuador del catalanisme popular “que fa 300 anys que resisteix”. Barberà va cedir la paraula a Ramon Usall, portaveu de la CUP de Lleida, que va repassar l’activitat de l’organització a Lleida i la va considerar “hereva de la Lleida rebel i insubmisa, hereva dels segadors de 1640, dels resistents de 1707, del sindicalistes com el noi del Sucre, dels milicians antifeixistes, dels combatents durant la llarga nit del franquisme, i dels somnis frustrats de la transició”. Ramon Usall va fer una crida a l’organització i a la militància per afrontar la campanya electoral i per convertir el 27 de maig en una jornada de desobediència “que ompli les urnes de rebel·lia”.

Finalment, Amàlia Ametlló, amfitriona i candidata de la CUP per l’Horta, rebé una càlida ovació per l’esforç organitzatiu, al temps que refermà el compromís de la CUP “en defensa de l’Horta de Lleida, un territori tradicionalment oblidat”.

2 de maig de 2007