La candidatura d'esquerres veu del tot insuficient l'acord pel transport públic que L’Ajuntament de Manresa, les associacions de veïns de la ciutat i els sindicats […]
La candidatura d'esquerres veu del tot insuficient l'acord pel
transport públic que L’Ajuntament de Manresa, les associacions de veïns
de la ciutat i els sindicats majoritaris han signat.
La CUP opina que no té cap sentit fer un pacte d’aquestes
característiques que es limita al municipi estricte. El problema de la
mobilitat i de la manca de transport públic que pateixen els ciutadans
de Manresa i del Bages té molt més a veure amb els desplaçaments que
afecten a més d’un minicipi que en els tradicionalment urbans. La
formació manresana afirma que fins que no s’entengui que Manresa i els
municpis del pla de Bages formen un únic sistema urbà que necessita
solucions globals i integrades, sobretot en materia de transport
públic, no avançarem en la solució dels problemes de mobilitat.
Segons la CUP, no té cap sentit parlar de bus interurbà en relació a
línes com la de Sant Joan de Vilatorrada, la de Callús, la de Santpedor
o la de Navarcles. I per això mateix, veuen com un greu error deixar a
aquests serveis fora de l’acord signat, i que, fins que no es faci un
pla que inclogui, també, les conexions amb les arees properes (eix del
Llobregat i del Cardener, eix transversal i area metropolitana) les
millores en la circulació dels busos municipals no representeran cap
millora significativa.
La CUP creu que l’Ajuntament de Manresa (que preten ser capital de
vegueria) té l’obligació d’exercir el lideratge alhora d’encarar
problemes supramunicipals com aquest. Per això mateix es pregunta:
Quantes vegades s’han reunit els alcaldes de Manresa i del Pla de
Bages per parlar de la fussió de les linees de bus (l’urbà i el
“interurbà”) i tren (l’actual linea de mercaderies
Manresa-Suria-sallent) en una sola xarxa de transport públic? Què ha
fet el consell comarcal en aquest sentit?