Alternativa per Montesquiu-CUP es presenta

Alternativa per Montesquiu – CUP ha presentat públicament la seva llista electoral i els principals punts programàtics sobre els que basarà la seva acció de govern. […]

Alternativa per Montesquiu – CUP ha presentat públicament la seva llista electoral i els principals punts programàtics sobre els que basarà la seva acció de govern. En primer lloc s’ha produït un canvi de nom, afegint ALTERNATIVA PER MONTESQUIU a l’actual de CUP, amb la voluntat de seguir creixent, de millorar el que s’ha fet fins ara, aprenent dels errors, sumant noves persones a aquest projecte, oferint una alternativa a la desafecció política i prioritzant el poble per davant de qualsevol sigla que no tingui el seu centre de decisió a Montesquiu. Alternativa per Montesquiu – CUP es configura com la única i decidida aposta pel canvi a Montesquiu. Una aposta per la regeneració democràtica en les institucions municipals, no només de persones, sinó de projectes i formes de treballar.

Entre el 18 de febrer i el 10 d’abril, s’han realitzat sis sessions participatives obertes a la ciutadania amb la presència de tècnics/es en la matèria, sobre els diversos temes a desenvolupar pel nostre programa electoral. El resultat d’aquestes sessions està sent debatut per introduir-lo al programa, conjuntament amb les prop de 70 enquestes rebudes i contestades per part dels veïns i veïnes del poble (la APM – CUP va repartir al seu dia una enquesta a cadascuna de les llars del poble).

Alternativa per Montesquiu – CUP s’ha compromès a iniciar durant els primers 100 dies de govern les següents actuacions:
1. Realització d’una auditoria de comptes externa.
2. Reducció de despeses municipals en relació als costos de Secretaria i als privilegis dels regidors/es de l’equip de govern.
3. Creació d’una Oficina d’Ocupació Municipal.
4. Elaboració d’un reglament de participació ciutadana.
5. Estudi i elaboració d’un Pla Urbà d’ús d’espais buits i zones verdes.

Des d’Alternativa per Montesquiu – CUP ens fixem el propòsit d’aconseguir-ho des de la pràctica assembleària, assumint la democràcia participativa com una forma de governar, defugint de personalismes, entenent que tots i totes fem i som Montesquiu, i donant un marcat accent de justícia social a la nostra pràctica política pels propers anys, amb molta il·lusió, esforç i transparència en l’acció de govern.

A hores d’ara, ja volem deixar palesa la nostra política d’aliances post electorals: si som decisius no donarem suport a cap candidatura que no es comprometi a aplicar polítiques i accions reals de canvi. Si ens toca governar: No dificultarem la tasca de l’oposició, constituirem comissions informatives i practicarem una política d’entesa per tal de restablir la cohesió social a Montesquiu.

Alternativa per Montesquiu – CUP presenta una llista completament renovada i arrelada a Montesquiu:

Liliana Vilanova (repeteix)
Josep Salvans (Nou)