Berga: La CUP contesta les declaracions de Manel Villalante, Director general de Transport terrestre

Dijous passat Manel Villalante va fer unes declaracions en què anunciava que s'està treballant amb la hipòtesi d'implantar la tarifa integrada per al transport públic […]

Dijous passat Manel Villalante va fer unes declaracions en què anunciava que s'està treballant amb la hipòtesi d'implantar la tarifa integrada per al transport públic a la comarca del Berguedà el proper mes d'octubre. Des de la CUP fa les següents consideracions.

Comunicat de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) sobre les declaracions de Manel Villalante, Director general de Transport terrestre, amb motiu de la presentació del Pla de Millora del Transport Públic al Berguedà

Dijous passat Manel Villalante va fer unes declaracions en què anunciava que s'està treballant amb la hipòtesi d'implantar la tarifa integrada per al transport públic a la comarca del Berguedà el proper mes d'octubre. Des de la CUP volem fer les següents consideracions:

• Valorem positivament les declaracions de Villalante i esperem que la implantació es faci realitat abans de finalitzar l'any. Des de la CUP ho considerem una prioritat imperativa, sobretot per les butxaques dels principals usuaris, els joves estudiants, històricament precaris i sense recursos. Implantar la tarifa integrada suposarà una reducció en els preus del transport públic de més d'un 70%.

• El nostre programa electoral ja denunciava el greuge comparatiu que patim al Berguedà respecte a la majoria de comarques del Principat. En un estudi vam comparar Berga amb tres ciutats mitjanes Valls, Torelló i Cervera) que tenen característiques socioeconòmiques i demogràfiques semblants, i una distància gairebé idèntica amb les respectives capitals. Les conclusions eren clarament negatives. Tant qualitativament com quantitativa els berguedans patim un clar desavantatge.

• En aquest sentit, demanem que s'estudii augmentar la freqüència de pas ja que d'aquestes ciutats, Berga és la que té una freqüència de pas més limitada. Només hi ha vuit autocars que de dilluns a divendres fan el viatge d'anada a Barcelona, i set que el fan de tornada a Berga. Aquest és un número irrisori si tenim en compte que a Torelló, Cervera i Valls disposen de 20, 13 i 11 mitjans de transport públic (viaris i ferroviaris) respectivament, que, els dies laborables, fan aquest trajecte fins a la capital.

• Exigim que l'Ajuntament de Berga demani una reunió bilateral amb la Comissió de Transport de Catalunya. Un cop exposats els greuges comparatius que patim els berguedans cal reclamar a l'administració que aquesta faci de mitjancera amb l'empresa que actualment explota la concessió de la línia per tal que tant aviat com sigui possible apliqui la integració tarifaria, augmenti la freqüència de pas i posi a disposició dels usuaris dos trajectes diaris directes cap a Barcelona. A més, demanem que la Comissió de Transport treballi, amb el suport de l'Ajuntament de Berga i de la resta de corporacions locals de la comarca, per aconseguir a mig termini l'arribada del transport ferroviari a la comarca, malgrat que el Pla d'Infrastructures de transports a Catalunya (2006-2026) aprovat per la Generalitat no ho tingui previst en les seves actuacions.

• Considerem inadmissible que al Berguedà en ple segle XXI no hi arribi el tren, tenint en compte que poblacions com ara Torelló (que no té la condició d'enllaç ferroviari entre dues grans ciutats que si tenen Cervera i Valls) gaudeixen d'aquest servei. Per tant des de la CUP creiem que queda totalment justificada la demanda d'una connexió ferroviària amb la nostra comarca.

30 de juliol de 2010

1 d'agost de 2010