Blanes: La CUP organitza un debat sobre Participació Ciutadana

La Candidatura d’Unitat Popular de Blanes (CUP Blanes) celebrarà el proper divendres 18 de juny un nou punt de trobada. L’acte es celebrarà a la […]

La Candidatura d’Unitat Popular de Blanes (CUP Blanes) celebrarà el proper divendres 18 de juny un nou punt de trobada. L’acte es celebrarà a la Casa de la Cultura de Blanes a partir de les 20h. En aquesta ocasió la CUP plantejarà un debat obert sobre Participació Ciutadana, on a partir d’una proposta oberta volem encetar un debat que permeti generar propostes per bastir un projecte de poble més obert i participatiu, on tothom tingui veu i possibilitat d’incidir en el dia a dia de la vida municipal.

Actualment el context social i polític es caracteritza per un distanciament cada vegada major dels centres de presa de decisions respecte als ciutadans a qui van dirigides les actuacions polítiques i socials.

La transformació de la societat i l’avenç cap a la justícia social passa perquè els ciutadans podem decidir sobre els aspectes essencials de la vida pública i poder controlar la tasca i gestió que els governs i administracions fan dels recursos públics.

En aquest sentit creiem que la democràcia és molt més que anar a votar cada ‘’X’’ anys un paquet d’opcions polítiques inamovibles i sovint poc representatives de la realitat social.

La democràcia real és la que ens permet decidir dia a dia quin model de societat volem. Això no és fàcil, però els ajuntaments com a institució mes propera als ciutadans tenen una gran oportunitat i sobretot una gran responsabilitat en aquest sentit.

Aquesta jornada,  a més, és part integrant del procés participatiu d’elaboració del programa marc amb el qual les candidatures de la CUP dels Països Catalans concorreran a les eleccions municipals de l’any que ve. Aquest text servirà de guia perquè cada candidatura, posteriorment, elabori el seu propi programa electoral.

Per a qualsevol aclariment o consulta restem a la vostra disposició.

Moltes gràcies per la vostra atenció.

Salutacions.

Candidatura d’Unitat Popular de Blanes