La campanya antitransgènics: ‘Som el que sembrem’ s’escampa pel país

Demà la campanya arriba a Vilafranca del Penedès. Serà dijous 24 de gener a les vuit de la tarda a la sala tres de l’Escorxador […]

Demà la campanya arriba a Vilafranca del Penedès. Serà dijous 24 de gener a les vuit de la tarda a la sala tres de l’Escorxador de Vilafranca hi haurà la presentació de la campanya ‘Som el que sembrem’, una iniciativa popular per declarar Catalunya lliure de transgènics, que promou l'Assemblea Pagesa de Catalunya. La campanya contra els transgènics arriba a Vilafranca i a la comarca amb l'objectiu de contribuir a la recollida de signatures per portar-les al Parlament de Catalunya i aturar el cultiu i desenvolupament d’aliments transgènics en l’àmbit territorial del principat a traves d'una Iniciativa Legislativa Popular (ILP). A petició de d'Entrepobles i la CUP, el ple municipal de Vilafranca ja va aprovar fa mesos declarar la vila zona lliure de trangènics, alhora que donava suport al pagès i activista antritangènic Josep Pàmies.

Som lo que Sembrem: Iniciativa Legislativa Popular per una Catalunya Lliure de Transgènics

S'ha constituït a nivell de Catalunya la Plataforma Som lo que Sembrem, encarregada d'impulsar una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per una agricultura i una alimentació sense transgènics. A finals de novembre i primers de desembre, es van realitzar diverses convocatòries arreu del territori català per impulsar-la, que es van portar a terme a Girona, La Pobla de Segur, Cerdanyola, Reus, Valls, Lleida, Manresa, Barcelona i Mora d'Ebre.

Es tracta d'un nou intent per tal de fer fora els transgènics de les nostres taules i els nostres camps. El darrer any ha estat especialment dur pels diversos casos de contaminació genètica, retallant cada cop més la llibertat d'elecció dels consumidors i productors catalans.

En el pla europeu, són cada cop més els estats i les regions que tracten d'eliminar els cultius i aliments transgènics per protegir la salut de la població i la biodiversitat. Mentrestant, a casa nostra l'Administració continua sense donar resposta a les reiterades reclamacions de la societat civil per aturar-los. I al contrari, hem de veure com es sanciona als qui denuncien les irregularitats i les conseqüències d'aquests cultius.

Per aquest motiu, diverses persones i col·lectius relacionats amb la lluita antitransgènica apostem per portar una Llei al Parlament de Catalunya que la declari Lliure de Transgènics. En la campanya també s'hi integren els esforços per recollir els fons necessaris per sufragar les despeses generades per la condemna a Josep Pàmies que ascendeixen, de moment, a més de 30.000 euros.

Per fer-ho, necessitem, entre altres coses, recollir més de 50.000 firmes i et demanem la teva ajuda.

Per a més informació de la campanya:

Som lo que sembrem

c/Lleida, 1 – baixos, 25600 – Balaguer (Lleida)

A nivell del Camp de Tarragona també s'ha creat un grup de persones i col·lectius que donen suport a la campanya.

El Campus serà un dels llocs on es podrà signar.

23 de gener de 2008