Celrà: «El cas de l’Escola de Dansa continua amb nous despropòsits per part de l’equip de govern»

La CUP lamenta la improvisació constant, el poc compromís amb les entitats ciutadanes i la manca d’un projecte sòlid per al centre. Com és sabut, […]

Com és sabut, l’associació La Perla per la Dansa s’ha vist forçada a deixar la direcció i la gestió de l’Escola Municipal de Dansa de Celrà (EMDC) després que l’equip de govern de l’Ajuntament de Celrà, format per Entesa per Celrà i Convergència i Unió, hagi rescindit unilateralment el contracte amb l’entitat. Davant d’aquesta situació, la CUP de Celrà ha fet públic un comunicat amb les següents consideracions:

• Encara és hora que l’equip de govern ofereixi explicacions convincents o arguments de pes que justifiquin la rescissió del contracte. Durant els darrers mesos tot el que s’han sentit han estat arguments demagògics i mentides que la mateixa entitat s’ha encarregat de desmentir. Fins i tot l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya (APdC), que va intentar intercedir en el conflicte reunint‐se amb l’alcalde, ha lamentat públicament en un comunicat la «tergiversació de la reunió mantinguda» i ha demanat explicacions a Francesc Camps per «la seva manca de paraula». Cal recordar que durant els anys que ha estat al capdavant de l’Escola, La Perla ha demostrat la solidesa del seu projecte, com demostren la mitjana de 22 professors que formaven la seva plantilla i els prop de 500 alumnes matriculats el darrer curs.

• Rere els canvis introduïts per l’equip de govern hi ha hagut una improvisació constant, poc rigor i la clara manca d’un projecte educatiu alternatiu al que fins ara ha ofert La Perla. Al ple del mes d’abril es va aprovar la contractació de quatre treballadors per a l’Escola de cara al curs 2010‐2011 (un director i tres professors, davant els més de vint professionals de l’etapa anterior); al ple de l’agost es va haver de modificar la convocatòria per un error en les categories professionals, i tot plegat ha desembocat finalment en la contractació de només un director i dos professors que, a més, van ser contractats a principi del mes de setembre, dies abans de l’inici de curs. En aquest sentit, el comunicat de l’APdC abans esmentat afirma: «no entenem com 3 professionals poden fer la feina que feien […] 20 professors i 3 persones de l'equip de gestió fins ara. A més a més, a nivell pedagògic, ens sembla dubtós que 2 professors tinguin les capacitats d'impartir classes de dansa en totes les especialitats que proposa l'EMDC».

Per totes aquestes raons, la CUP, que ha denunciat reiteradament la situació i s’ha oposat a la rescissió del contracte i al canvi de forma de gestió amb el seu vot, considera que el model actual acabarà conduint el nou projecte de l’Escola al fracàs. Segons el regidor de la Candidatura, Dani Cornellà, «aquest cas ha fet palesa la poca consideració de l’equip de govern envers les entitats ciutadanes de Celrà, i la manca de compromís amb el que hauria de ser, segons el nostre parer, un model de gestió municipal i comunitari dels serveis públics del poble». La CUP convida una vegada més l’equip de govern a seure i replantejar el futur de l’Escola de Dansa entre totes les parts implicades, sense mentides ni acusacions infundades.

29 d'abril de 2015