CiU aprova el cartipàs gràcies a dos pactes amb PP i PSC

La CUP qüestiona ambdós pactes, i vota en contra del cartipàs perquè no compleix uns mínims criteris d’austeritat i ètica democràtica Ahir es va aprovar […]

Ahir es va aprovar el cartipàs que regirà el funcionament de l’Ajuntament de Girona durant el mandat 2011-2015, amb els vots de CiU, PSC, PP, i en alguns casos d’ICV. Puigdemont va aconseguir que la seva proposta avancés després de signar, a última hora, dos pactes per separat amb el PP i el PSC. En el discurs que va pronunciar en el Ple, Jordi Navarro va posar en dubte que Puigdemont sigui l’alcalde ‘del canvi i del sobiranisme’, ja que ‘en la primera votació del mandat ja s’ha aliat, d’una banda, amb el partit que ha estat governant els darrers 30 anys, i de l’altra, el partit més espanyolista d’aquest Ple’. Irònicament, Jordi Navarro es va preguntar si acceptarien Puigdemont al club d’alcaldes independentistes, ‘amb aquests companys de viatge’.

Navarro va mostrar-se crític amb tots dos pactes, perquè segons va afirmar ‘tenen ben poc a veure amb el cartipàs que avui estem debatent i votant’ i va lamentar que Puigdemont no s’hagi dignat a respondre la CUP sobre el plec de condicions per negociar el cartipàs que la formació va fer-li arribar la setmana passada. ‘Suposem que ha trobat altres socis més còmodes, ja que nosaltres li demanàvem com a condició sacrificis com la rebaixa dels sous dels regidors’, va expressar el portaveu. Navarro també va carregar contra Pia Bosch per haver pactat amb Puigdemont privilegis exclusius per al seu grup municipal, i per haver-se erigit, amb el permís del nou Alcalde, com a cap de l’oposició, la qual cosa va considerar una ‘falta de respecte a la pluralitat de l’oposició municipal gironina i la ciutadania que es va expressar a les urnes’.

Sobre la proposta de cartipàs, Jordi Navarro va dir va justificar el vot majoritàriament en contra de la CUP perquè, segons el seu criteri, ‘no compleix uns mínims requisits d’austeritat i d’ètica democràtica’. En aquest sentit, el portaveu va criticar aspectes com l’organigrama (que dóna poca importància a Medi Ambient, Participació Ciutadana i situa Urbanisme en l’àrea econòmica), que no s’hagin abaixat els sous dels regidors o l’augment dels càrrecs de confiança i la contractació d’un gerent. Sobre aquesta darrera qüestió, Navarro va mostrar-se preocupat perquè ‘la contractació d’un gerent representa la importació de criteris empresarials, i obre la porta a un model de gestió pública privatitzant i gerencial’.

13 de juliol de 2011