La CUP – Alternativa d’Esquerres felicita EH Bildu pel resultats a les eleccions basques

Quim Arrufat, candidat de la CUP – Alternativa d’Esquerres i portaveu de la delegació de la CUP al País Basc: ‘l’experiència i la capacitat mobilitzadora […]

Quim Arrufat, candidat de la CUP – Alternativa d’Esquerres i portaveu de la delegació de la CUP al País Basc: ‘l’experiència i la capacitat mobilitzadora d’EH Bildu donen ànims i empenta a la CUP per encarar les eleccions del 25 de novembre’

La CUP ha enviat un missatge de felicitació a la candidatura EH Bildu, impulsada per l’esquerra abertzale, pels resultats obtinguts ahir en les eleccions de la Comunitat Autònoma Basca. EH Bildu va obtenir 21 escons i es va convertir en la segona força política al Parlament de Gasteiz, amb la qual cosa l’esquerra abertzale va posar fi a un període de prop d’una dècada sense poder-se presentar públicament a cap procés electoral a través d’una formanització legalitzada.

Una delegació de la CUP, encapçalada pel número 3 de la candidatura CUP – Alternativa d’Esquerres per Barcelona, Quim Arrufat, va acompanyar els representants d’EH Bildu durant la jornada electoral a Bilbao i va transmetre el suport de la CUP a l’esquerra abertzale en el procés polític que viu avui el País Basc. Arrufat ha declarat que els resultats d’EH Bildu són constatació definitiva que ‘s’ha obert una nova etapa al País Basc en què el sobiranisme d’esquerres jugarà un paper determinant’, i ha destacat l”afebliment del projecte espanyolista que representen PP i PSOE’.

Tot i això, Arrufat ha denunciat que el País Basc ‘encara és lluny de la normalització política i democràtica perquè membres destacats de l’esquerra abertzale com ara Arnaldo Otegi continuen empresonats’, i ha aprofitat per mostrar, un cop més, la solidaritat de la CUP amb Otegi i reclamar-ne l’alliberament immediat. Respecte als Països Catalans, Arrufat ha declarat que ‘l’experiència i la capacitat mobilitzadora d’EH Bildu donen ànims i empenta a la CUP – Alternativa d’Esquerres per encarar les eleccions del 25 de novembre’ i per fer arribar ‘la veu de la unitat popular i el projecte de l’esquerra independentista al Parlament de Catalunya’.

22 d'octubre de 2012