La CUP de les Borges Blanques ret homenatge al president Companys en el 71è aniversari del seu assassinat

Aquest passat dia 15 d’octubre, coincidint amb el 71è aniversari de l’assassinat al castell de Montjuïc a mans del feixisme espanyol del president de la […]

Aquest passat dia 15 d’octubre, coincidint amb el 71è aniversari de l’assassinat al castell de Montjuïc a mans del feixisme espanyol del president de la Generalitat de Catalunya Lluís Companys i Jover, l’assemblea local de la CUP a les Borges Blanques ha dut a terme un homenatge al president màrtir a la Plaça de la Llibertat.

En un senzill i auster acte, però amb una forta càrrega emocional al mateix temps, els militants i amics i amigues la CUP a la capital de les Garrigues han dipositat una ofrena floral al monument que recorda la figura del president nascut al Tarròs. En aquest, el regidor de la CUP a la població, Gerard Cabezuelo, ha pres la paraula per recordar en un breu parlament la trajectòria de Companys, fent especial èmfasi en la seva tasca com advocat laboralista i amic i company de Layret i d’una bona colla de nacionalistes d’esquerres exemplars per acabar enllaçant el seu discurs amb l’onada de retallades i desmantellament de drets i conquestes socials que impulsa l’actual govern de la Generalitat, per acabar afirmant que Companys, sense cap mena de dubte, de viure avui, hauria desaprovat i repudiat aquestes mesures que afecten en primera persona als sectors més febles de la societat i al conjunt del sectors populars.

En finalitzar l’acte de la CUP, els i les militants de l’assemblea local de la CUP han participat de l’acte oficial que organitzava el propi ajuntament de les Borges Blanques, un estona més tard i en el mateix indret.

16 d'octubre de 2011