La CUP i el Col·lectiu La Falç organitzen una calçotada popular reivindicativa en defensa de les hortes

La CUP i el Col·lectiu La Falç han organitzat una calçotada popular reivindicativa en defensa de les hortes de Banyoles. L’activitat, que es farà diumenge […]

La CUP i el Col·lectiu La Falç han organitzat una calçotada popular reivindicativa en defensa de les hortes de Banyoles. L’activitat, que es farà diumenge al local social d’Esponellà, serveix com a excusa per rebutjar l’ordenació de Sota Monestir.

Com cada any per aquestes dates, el Col·lectiu La Falç del Pla de l’Estany organitza, amb la col·laboració de la CUP, una calçotada popular dedicada a una temàtica concreta d’actualitat a la comarca. En aquesta ocasió, la jornada festiva-reivindicativa servirà per defensar les hortes de Sota Monestir i rebutjar l’ordenació que proposa l’Ajuntament per aquesta zona de Banyoles. L’entitat fa una crida a sortir en defensa del que consideren ‘l’últim reducte d’espai lliure que queda dins el nucli urbà i una de les poques zones on encara es conserva la xarxa de recs i horts que caracteritza la ciutat’.

L’ordenació de la zona de Sota Monestir està a l’ordre del dia de l’actualitat política municipal. Precisament, al darrer ple municipal, la CUP va reclamar l’aprovació del Pla d’Habitatge, en procés de redacció, i va denunciar que a la ciutat hi ha un miler de pisos buits. Un dels regidors de la CUP a Banyoles, Ferriol Masó, assegura que aquest parc d’habitatges buits demostra que no hi ha necessitat d’obra nova a la ciutat. En aquest sentit, qüestiona els 500 nous habitatges que preveu el projecte inicial d’ordenació de Sota Monestir.

La zona de Sota Monestir comprèn un espai d’unes 25 hectàrees, delimitades entre els barris de Mas Palau, el Monestir, la Farga, Canaleta i Can Puig. El debat pel futur d’aquest espai verd de la ciutat va començar a finals de l’any passat, quan l’Ajuntament va convocar dues primeres jornades participatives, que van acabar sense cap concreció.

La calçotada a favor de les hortes de Banyoles serà aquest diumenge, 18 de març, al local social d’Esponellà. A partir de les 12 del migdia hi haurà animació infantil, ball de bastons, l’actuació dels Timbalers del Fluvià i també bitlles catalanes. El dinar popular serà a les 2 del migdia. El preu del tiquet és de 13 euros pels adults i 6 euros els nens, i es poden adquirir a la Fleca d’Esponellà, a la Taverna d’Smaug i al Bar la Patagònia de Banyoles. A partir de 2/4 de 4 de la tarda es faran els parlaments, concurs de ratafia i la jornada s’acabarà amb punxa discos.

Notícia de Ràdio Banyoles

17 de març de 2012