La CUP convoca una empaperada per reivindicar la vaga general del 3 d’octubre

Els diputats de la CUP-NCG, Carles Riera i Basha Change, hi han participat des de Barcelona, així com altres candidates a les eleccions municipals

La CUP fa una crida a emparar tot el país per commemorar la vaga general del 3 d’octubre. Pels anticapitalistes aquesta acció ha de servir per reivindicar el paper fonamental de l’autoorganització popular en els esdeveniments de l’octubre del 2017 i la demostració de força organitzativa que va suposar la mobilització a tot al Principat.

Per això, nombrosos càrrecs electes i militants de l’organització independentista han sortit als carrers per penjar cartells aquesta nit de diumenge 2 d’octubre. Un d’ells, el diputat de la CUP-NCG, Carles Riera, ha subratllat la rellevància de la vaga general: “un exemple claríssim de la importància de les lluites laborals i els sindicats de classe per defensar-nos com a poble i classe, també enfront l’Estat Espanyol”. En aquest sentit, Riera també ha denunciat la situació que viu el país degut a les “picabaralles” entre ERC i Junts i ha demanat al govern que “deixi enrere l’agenda del reencuentro i la patronal” i que “recuperi l’agenda social que necessita el país i va reivindicar aquell 3 d’octubre” i ha assegurat que si fan el pas “allà trobaran la CUP”.

Per l’organització independentista la celebració d’una fita com la vaga general del 3 d’octubre “situa precedents que ens permeten imaginar processos futuribles de lluita”, tal i com ha explicat el número dos de la llista per Barcelona, Jordi Estivill, posant èmfasi en les lluites actives que tenen al barri i a la ciutat de Barcelona per garantir el dret a l’habitatge i combatre la gentrificació.

3 d'octubre de 2022