La CUP critica la mesura del govern català sobre el PIRMI i celebra l’actitud dels serveis socials de l’Ajuntament de Girona

La formació considera que els nous criteris de concessió de la RMI poden trencar la cohesió social a la ciutat, i creu que hi ha […]

La formació considera que els nous criteris de concessió de la RMI poden trencar la cohesió social a la ciutat, i creu que hi ha un rerefons ideològic que pretén posar sota sospita de frau als sectors socials més precaris.

Agraeix la tasca activa que fan els professionals dels serveis socials a la ciutat, però avisa que els recursos econòmics de l’Ajuntament són limitats i que ha de ser la Generalitat qui assumeixi el cost íntegre del PIRMI

La CUP de Girona ha criticat amb contundència que la Generalitat no informés amb anticipació dels canvis en la forma de pagament de la Renda Mínima d’Inserció (RMI), i ho ha qualificat de ‘manca de respecte i consideració’ envers les persones perceptores de la RMI i el col·lectiu de treballadores i treballadors socials. Així mateix, la formació rebutja l’època escollida per fer-ho (en ple mes d’agost, quan els serveis d’atenció són sota mínims) i els pocs recursos destinats a les tasques d’informació dels afectats, uns col·lectius que, segons ha recordat la candidatura, pateixen i viuen en una extrema situació de precarietat.

La CUP subratlla que la PIRMI, tot i no ser ideada com un subsidi de subsistència, en aquests moments és l’únic ingrés possible per a moltes famílies catalanes i gironines. Després de l’enduriment legal dut a terme fa uns mesos i la revisió d’expedients que s’anuncia ara, molta de la gent perceptora en quedarà exclosa, i ‘això suposa un evident risc de fractura, i de trencament de la cohesió social a la nostra ciutat i arreu de Catalunya’, ha assegurat la regidora de la CUP a Girona, Anna Pujolàs.

En aquest sentit la CUP ha agraït la iniciativa impulsada pels Serveis Socials de l’Ajuntament de Girona, que han activat els recursos de contingència dels quals disposa l’Ajuntament per avançar els pagaments amb l’esperança que finalment sigui la Generalitat qui assumeixi el cost íntegre del subsidi. Es calcula que a la ciutat de Girona hi ha aproximadament un centenar de persones que han quedat desemparats i que, amb els nous criteris introduïts pel govern neoliberal de la Generalitat de Catalunya, no han percebut encara la retribució de la RMI. En aquest sentit, la CUP ha demanat al govern gironí que exigeixi a la Generalitat el retorn dels diners el màxim de ràpid possible.

Finalment, la CUP ha fet referència a la motivació ideològica de l’actuació del Govern, pel fet de no fer res per reduir el frau fiscal comès pels sectors poderosos del país, ‘d’unes dimensions molt més grans i que té unes conseqüències devastadores en la inversió pública’. ‘El govern català ha optat per castigar els pobres (amb poca capacitat d’influència i pressió política) i en canvi protegeix als sectors poderosos en no atrevir-se a mantenir l’impost de successions o oposar-se al ‘sanejament’ de les operacions especulatives dels bancs amb diner públic’, ha manifestat la regidora.

22 d'agost de 2011