La CUP critica les retallades que el Govern aplica a la Sanitat

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) ha rebutjat ‘les polítiques neoliberals i les retallades socials que aplica el govern autonòmic de CiU en àmbits d’atenció bàsica […]

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) ha rebutjat ‘les polítiques neoliberals i les retallades socials que aplica el govern autonòmic de CiU en àmbits d’atenció bàsica com la salut’. Aquest dijous a la mitjanit ha expirat el termini que tenen tots els centres de salut de Catalunya per presentar uns plans de xoc que segons el conseller de Salut, Boi Ruiz, ha de permetre estalviar 1.000 milions d’euros. Això es traduirà en l’eliminació de llits, tancament de quiròfans i reducció de personal.

La Generalitat valorarà els plans de xoc i decidirà quines mesures s’acaben aplicant. Ruiz ha dit que el 22 d’abril s’hauran de tenir els plans de xoc definitius.

En un comunicat que ha fet públic la CUP de Mataró, ciutat que patirà de manera més violenta les retallades, la forma afirma que ‘atempten directament contra els drets socials bàsics de la població treballadora del nostre país i empitjoraran el servei en la sanitat pública’.

De mitjana la retallada serà segons Salut d’un 10%, però molts centres hospitalaris superen aquesta xifra. Entre juny i octubre es tancaran llits i plantes senceres. La reducció de l’activitat afectarà les plantilles, ja que no es renovaran contractes d’eventualitat ni es cobriran baixes. Els sindicats xifren en més de 7.000 els llocs de treball que es perdran.

‘La crisi no l’hem creada els treballadors i les treballadores, per tant, no és de rebut que hàgim de pagar-ne les conseqüències’. La CUP considera ‘immoral’ que es rescatin els bancs, que se subvencionin companyies aèries o que es vulgui suprimir l’impost de successions i que, en contrapartida, es retalli la sanitat, l’educació, les pensions, etc.

En aquest sentit, assenyala que aquesta situació es veu doblement agreujada per l’espoli fiscal que patim als Països Catalans, que se situa entorn del 10% del PIB i afirma que part de l’actual col·lapse financer es podria pal·liar amb una fiscalitat progressiva que posés fi al frau i, sobretot, si disposéssim d’aquests diners que ara paguem i que l’Estat espanyol no ens retorna

La CUP rebutja les retallades en sanitat perquè ‘atempten contra els drets socials bàsics’ (Llibertat.cat)

1 d'abril de 2011