La CUP demana la retirada de la Guàrdia Civil i que cap representant de l’Ajuntament acudeixi als actes del 12 d’octubre

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) davant dels actes d’exaltació espanyolista previstos pel proper 12 d’octubre a la ciutat de Lleida, que es duran a terme […]

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) davant dels actes d’exaltació espanyolista previstos pel proper 12 d’octubre a la ciutat de Lleida, que es duran a terme al pati d’armes del quarter de la Guàrdia Civil, situada al barri del Secà, així com durant la tradicional missa a la catedral nova, vol mostrar el seu rebuig més enèrgic a la presència d’aquest cos militar a la ciutat i al conjunt dels Països Catalans.

Al parer de la CUP, és vergonyós i indigne que l’Ajuntament de Lleida hagi estat donant cobertura durant tots els darrers anys a una celebració com aquesta, que remet a uns valors antidemocràtics, vinculats històricament a l’imperialisme i el genocidi cultural. A més a més, cal recordar que la Guàrdia Civil és un cos militar en el que els seus membres no tenen reconeguts els drets de vaga i associació sindical, i al mateix temps, és un cos amb una llarga trajectòria de violació dels drets humans, tant abans com durant i després del franquisme i al llarg i ample del nostre país.

En aquest sentit, l’existència a la ciutat de fins a quatre cossos policials, la majoria d’ells dirigits des de fora del país i per institucions alienes a aquest, és totalment innecessària i produeix duplicitats innecessàries i estalviables a la ciutadania i als recursos econòmics de tots i totes.

Així doncs, la CUP demana a l’alcalde i resta de corporació municipal que no participin dels actes que organitza aquest cos repressiu i insta a la corporació a sol·licitar als ministeris espanyols de defensa i interior la retirada del cos policial de la ciutat i la cessió de l’actual caserna, perquè sigui destinada a equipaments públics i habitatge protegit.

Lleida, 11 d’octubre de 2011

12 d'octubre de 2011