La CUP denuncia les agresions sofertes pels Mossos d’Esquadra a Tarragona

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:’Times New Roman’; panose-1:0 2 2 6 3 5 4 5 2 3; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:50331648 0 0 […]

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:’Times New Roman’; panose-1:0 2 2 6 3 5 4 5 2 3; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:50331648 0 0 0 1 0;} @font-face {font-family:Arial; panose-1:0 2 11 6 4 2 2 2 2 2; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:50331648 0 0 0 1 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:”; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:’Times New Roman’;} table.MsoNormalTable {mso-style-parent:”; font-size:10.0pt; font-family:’Times New Roman’;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 3.0cm 70.85pt 3.0cm; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:SectioUn cop més, la CUP ha participat amb el conjunt de l’Esquerra Independentista i l’esquerra anticapitalista de la ciutat, en els piquets informatius, així com en la manifestació realitzada a la ciutat de Tarragona en motiu de la Vaga General.

Igual com ja va fer en la darrera vaga general del passat 29-N, que es va saldar amb la detenció de diferents militants de la CUP i de l’Esquerra Independentista, la CUP denuncia de nou l’actuació arbitrària de la policia autonòmica, que en aquesta ocasió, s’ha saldat amb diferents militants agredits, especialment un menor d’edat, fill d’una militant de la CUP de Tarragona, que participa en les llistes de la CUP – Alternativa d’Esquerres de la circumscripció de Tarragona.

Després d’hores i hores de mobilitzacions pels carrers de la capital del Tarragonès amb la realització de piquets informatius, els Mossos d’Esquadra han practicat una càrrega policial a l’interior de la Universitat Rovira i Virgili, en que han retingut a diferents persones –alguens d’elles menors- involucrades en el moviment juvenil i estudiantil de l’Esquerra Independentista.

Posteriorment, el gruix de manifestants han circulat pacifícament per diferents carrers de la ciutat, fins que han arribat davant del Centre Comercial d’El Corte Inglés. Allí, els Mossos d’Esquadra han realitzat fins a tres càrregues policials consecutives. Fruit d’aquestes hi ha hagut quatre detencions. Una de les quatre presones detingudes ha estat portada pels Mossos fins a l’Hospital de Santa Tecla, ja que ha patit un atac d’ansietat a causa de la virulència de la càrrega policial. Totes elles, han estat alliberades després de passar per comissiaria, on se’ls ha comunicat que se’ls acusa de desordres públics i empènyer als agents antiavalots.

A causa, d’aquestes mateixes càrregues un menor d’edat, fill d’una militant de la CUP de Tarragona ha sofert un cop de porra que li ha provocat un trau al cap. A més, les persones del seu voltant també han estat agredides de forma totalment arbitrària mentre protegien al menor. Per si no fos prou, els agents han arraconat a les persones agredides –inclòs el menor d’edat- impedint-els-hi de trucar una ambulància o marxar perquè el menor –que estava sagnant- pugués rebre atencions mèdiques. Fins a un total d’una desena de persones han estat ateses en diferents centres sanitaris a causa de les agressions rebudes.

Des de la CUP, han denunciat “l’arbitrarietat i desproporcionalitat de les diferents càrregues policials, i especialment, l’agressió soferta pel menor d’edat”. A més, han destacat que moltes més persones que participaven pacíficament de la cercavila haguessin pogut rebre, ja que, “l’ordre dels Mossos d’Esquadra era escombrar a la gent que es trobessin per davant, tal i com ha dit literalment el cap de l’operatiu en el mateix escenari dels fets”.

A la tarda, s’ha realitzat una roda de premsa per denunciar aquests fets, i s’estan estudiant mesures legals, per tal d’imposar una demanda conjunta contra l’actuació del cos policial. La CUP participarà com a part afectada i activa en la redacció d’aquesta demanda per evitar que es repateixen “fets lamentables” com els succeits aquest matí. Així com, exigeixen la dimissió del responsable policial i polític d’aquest operatiu.

Candidatura d’Unitat Popular de Tarragona

Tarragona, 14 de novembre de 2012