La CUP exigeix ‘un referèndum d’autodeterminació políticament vinculant’ en el manifest de la diada

El diputats de la CUP-Alternativa d’Esquerres dividiran la seva activitat durant la diada per participar en totes les mobilitzacions convocades.  ‘El referèndum que volem ha […]

‘El referèndum que volem ha de ser clar, ha de ser explícit i ha de ser políticament vinculant’ així s’expressa el manifest que la Candidatura d’Unitat Popular ha fet públic per la diada nacional de l’onze de setembre. La CUP demana en la declaració de la diada una pregunta clara i explicita per un futur referèndum ja que es vol ‘un estat independent de qualsevol altra estructura política i que tota la sobirania recaigui en el poble català’ i insta a que tingui un caràcter vinculant i que ‘tots els actors polítics que apostin per la seva realització s’han de comprometre pública i obertament a traduir els seus resultats de manera immediata’.

L’esquerra independentista també senyala que en el seu manifest que ‘la creació d’un estat independent tant sols és un primer pas per la llibertat completa de les classes populars catalanes’ i que aquest procés ‘ha de servir per construir una societat més justa i igualitària, un model social i econòmic que respongui als interessos i necessitats de la majoria. Un model profundament diferent del que tenim ara. Una alternativa al capitalisme’. La CUP opina que ‘cal que l’esquerra rupturista catalana comenci a debatre sobre quines bases volem construir aquest nou model d’estat i de societat’ i emplaça al conjunt de moviments socials i polítics a encarar aquesta feina.

Els diputats de la CUP-Alternativa d’Esquerres a totes les mobilitzacions

Els diputats ja han començat, des de dijous passat, la seva activitat política vinculada als actes convocats entorn la Diada, i en aquest sentit, i tal com es va dcidir en el Consell Polític de la CUP, s’han distribuït per garantir la presència als diferents territoris i en les diferents mobilitzacions convocades, fet que també quedarà reflectit el mateix onze de setembre.

El diputat David Fernàndez assistirà a l’Homenatge a Gustau Muñoz que convoca l’Esquerra Independentista del Barcelonès al carrer Ferran de Barcelona a les 10:00 del matí, i serà, a partir de les 12:00 del migdia, a la Mostra d’Entitats dels Països Catalans. Per la tarda, serà a 15:30h a la iniciativa que encerclarà les oficines centrals de La Caixa a Barcelona i posteriorment al tram 410 de la Via Catalana, a Can Vidalet de l’Hospitalet de Llobregat. Finalment assistirà a la manifestació de l’Esquerra Independentista convocada a plaça Urquinaona de Barcelona a les 18:30.

El diputat Quim Arrufat serà a la manifestació de l’Esquerra Independentista de Girona a les 12:30 del migdia a la plaça del Vi. Després dels actes a Girona es desplaçarà fina a Olèrdola (Alt Penedès) per participar al tram 335 de la Via Catalana. La jornada la finalitzarà a la manifestació de l’Esquerra Independentista convocada a plaça Urquinaona de Barcelona les 18:30.

Finalment la diputada Isabel Vallet serà a les 10:45 a l’Ofrena al Roser a Lleida i a la manifestació de l’esquerra independentista de Ponent convocada a les 12 del migdia a la plaça de la Paeria. Un cop finalitzats els actes de Ponent es desplaçara fins a la ciutat de Reus per participar a la manifestació l’esquerra independentista convocada a les 19:00h a la plaça del Mercat Central.

9 de setembre de 2013