La CUP de Girona crida el món local a sumar-se a la proposta d’insubmissió fiscal

La CUP de Girona s’ha pronunciat avui sobre la moció aprovada dilluns pel Ple municipal a favor de la sobirania fiscal, que ha generat un […]

La CUP de Girona s’ha pronunciat avui sobre la moció aprovada dilluns pel Ple municipal a favor de la sobirania fiscal, que ha generat un gran impacte en les darreres hores. Per la formació, es tracta d’un pas de moment simbòlic, però que pot tenir conseqüències pràctiques si s’aconsegueix fer un front comú a nivell local, que permeti articular ‘una resposta massiva en forma de desobediència ciutadana i institucional’. És per això que la CUP ha fet una crida al món local català perquè s’afegeixi a la mesura aprovada a Girona, i ha anunciat que proposarà a l’Associació de Municipis per la Independència que faci seva aquesta iniciativa, i que promogui l’aprovació de la moció entre els municipis adherits a l’entitat.

D’altra banda, la CUP ha reconegut que l’abast de la moció aprovada dependrà de la voluntat política de les diferents institucions que hi estan implicades. En aquest sentit, el portaveu de la CUP Jordi Navarro ha fet una crida a l’alcalde de la ciutat, Carles Puigdemont, perquè sigui conseqüent amb el que disposa la moció aprovada pel plenari, i sigui perseverant a l’hora de reclamar a la Generalitat que habiliti els mecanismes necessaris per a fer efectiu l’exercici de sobirania fiscal que l’Ajuntament de Girona té intenció de realitzar.

Respecte a les dures reaccions que ha generat la proposta a l’Estat espanyol, Navarro ha expressat ‘que no volem deixar de pagar impostos, ni volem deixar de ser solidaris. Simplement volem ser nosaltres mateixos qui administrem els nostres recursos i decidim de quina manera exercim la solidaritat’. En aquest sentit, Navarro ha expressat que l’únic que fa la CUP és “defensar amb fermesa i sense complexos el nostre dret a decidir, també en l’àmbit econòmic i fiscal”.

Demanen a la Generalitat que mogui fitxa

La CUP també ha insistit a recordar que ara és la Generalitat qui ha de respondre a la demanda que des d’ajuntaments catalans com el de Girona, Arenys de Munt, Berga o Manresa s’està fent per tal de poder liquidar els impostos a l’agència catalana. En aquest sentit, Jordi Navarro ha criticat l’ambigüitat amb què el portaveu del govern català, Francesc Homs, va rebre ahir la proposta. Navarro ha declarat que ‘el govern ha de moure fitxa, i fer els canvis necessaris per donar cobertura als consistoris, les empreses i la ciutadania que vol deixar d’ingressar els impostos a Espanya’. ‘No serveixen de res les paraules, si després la pràctica política no és valenta i conseqüent en aquest sentit’, ha sentenciat Navarro.

14 de març de 2012