CUP Girona – La CUP fa balanç del primer any dins l’Ajuntament, en una assemblea oberta

Una cinquantena de persones assisteixen a la 2a Assemblea d’Unitat Popular, en què s’aprova el pla de treball per al curs 2012-2013 El centre cultural […]

El centre cultural La Mercè va acollir, ahir al vespre, la segona Assemblea d’Unitat Popular de la CUP a Girona. Una cinquantena de persones van assistir a la reunió, oberta a la ciutadania, en què es va fer balanç del primer any de la CUP dins l’Ajuntament de Girona, i es va aprovar un pla de treball per al curs 2012-13. L’acte, presentat pel militant de la formació Lluc Salellas, va començar amb un parlament de benvinguda a càrrec del portaveu Jordi Navarro, que va agrair la presència de ‘militants, col·laboradors i ciutadans que, d’una manera o altra, se senten seu el projecte de la CUP’.

Posteriorment, el membre de la CUP Biel de Montserrat va ser l’encarregat de desgranar el resum de la principal activitat política realitzada per la CUP durant el curs 2011-2012. De Montserrat va repassar les prop de 40 mocions i propostes presentades pel grup municipal de la CUP des del principi del mandat, i va revelar que la formació ha secundat o organitzat prop de 500 actes, entre reunions pròpies, convocatòries públiques, sessions institucionals o trobades amb veïns i entitats, durant el curs que ara s’acaba. De Montserrat també va presentar un breu informe econòmic, en què va exposar la gestió econòmica de la CUP, especialment pel que fa als ingresssos institucionals.

Més tard va ser el torn de la regidora Anna Pujolàs, que va presentar les principals línies de treball proposades per la CUP de cares al curs 2012-2013. Pujolàs va destacar objectius com la denúncia i el trencament amb la política tradicional, l’impuls de l’economia ètica i social, l’activació ciutadana i el protagonisme dels barris o la construcció nacional i els valors republicans com alguns àmbits en què la CUP se centrarà especialment a partir d’ara. En l’àmbit organitzatiu, Pujolàs va fer autocrítica sobre el funcionament de les comissions temàtiques de la CUP, i va ressaltar la necessitat d’engegar les que encara no s’han creat i reforçar les que encara no tenen una dinàmica de treball consolidada.

D’altra banda, la regidora també va marcar com un dels objectius de la CUP millorar els mecanismes de transparència, informació i comunicació amb la ciutadania. En aquest sentit, Pujolàs va presentar el nou blog del grup municipal de la CUP a l’Ajuntament de Girona (enllaç), una eina que servirà per fer el seguiment de l’activitat política del grup de la CUP al consistori gironí, com també per publicar tota aquella documentació municipal a la qual tenen accés els regidors de la formació. Una altra novetat és l’obertura diària de la nova seu de la CUP, situada en els baixos del número 7 del carrer de la Força, i els nous horaris setmanals d’atenció a la ciutadania per part dels tres regidors.

En el torn obert de preguntes, que va comptar amb una participació notable, es va parlar de la necessitat de denunciar els privilegis i les males pràctiques de la classe política convencional, la conveniència de fomentar l’activació i participació ciutadana a través del teixit associatiu gironí, i les dificultats que encara ara tenen projectes polítics com el de la CUP arribar al conjunt de la ciutadania. La CUP fa una valoració molt positiva de l’assemblea. ‘Ara fa un any ens vam comprometre a fer de la transparència i la informació una prioritat, i aquesta assemblea n’és el reflex’, ha declarat el portaveu Jordi Navarro.

15 de juny de 2012