La CUP de Girona demana mesures per al carrer Migdia més enllà de la reforma urbanística

Es proposa un pla de sensibilització per explicar els canvis de la via, i alternatives de transport davant les pèrdues d’aparcament. Jordi Navarro torna a […]

Es proposa un pla de sensibilització per explicar els canvis de la via, i alternatives de transport davant les pèrdues d’aparcament. Jordi Navarro torna a reclamar que s’aprovi el Pla de Mobilitat Urbana, i anuncia una pregunta sobre aquesta qüestió al primer Ple ordinari

La CUP de Girona ha demanat al nou equip de govern que les obres de reurbanització del carrer Migdia vagin més enllà de l’aspecte urbanístic, i que de forma paral·lela es prevegi un pla de sensibilització, i mesures alternatives per compensar la pèrdua de places d’aparcament al barri. Per la CUP l’objectiu és que no es repeteixi el que va passar amb la reforma del carrer de la Rutlla, en què les característiques de la via van canviar considerablement i es van perdre nombroses places d’aparcament, però en cap moment es va informar a veïns ni usuaris del carrer dels nous usos i possibilitats de circulació, ni se’ls va donar alternatives a la pèrdua de places. També pel que fa a la comunicació amb la població de la zona, la candidatura ha demanat que es mantinguin informats, també, les veïnes i veïns de les vies adjacents al carrer Migdia, que també pateixen considerablement les obres i han d’estar al corrent dels terminis i les seves característiques.

Quant a l’aparcament, la CUP considera urgent que es prevegin mesures per compensar la pèrdua de places que està patint l’Eixample com a conseqüència de les reformes del carrer de la Rutlla, primer, i ara del carrer Migdia. La millora dels serveis públics de transport al barri (autobús, bicicleta), i un augment d’aparcaments dissuasius a diversos punts de la ciutat ben connectats amb els barris són algunes de les propostes de la candidatura. La CUP també demana que es consensuïn amb els veïns i comerciants formes de regular l’ús de les places d’aparcament que mantindrà el barri.

Finalment, el portaveu del grup municipal de la CUP, Jordi Navarro, ha recordat que totes aquestes qüestions s’haurien d’estar debatent en la Taula de la Mobilitat, que la candidatura reclama que es convoqui des de fa anys, i ha considerat ‘molt greu’ que tots aquests processos de reurbanització s’estiguin duent a terme sense un document de planificació estratègica de la mobilitat a la ciutat. En aquest sentit, Navarro ha aprofitar per reclamar al nou equip de govern que fixi com a prioritat l’aprovació i desplegament del Pla de Mobilitat Urbana de Girona, encallat des de principis del passat mandat, i ha anunciat que en el primer Ple ordinari el grup municipal que encapçala farà una pregunta a l’equip de govern sobre aquest tema.

5 de juliol de 2011