La CUP de Girona demana el vot secret per les persones cegues a les eleccions municipals

Volen portar al Ple una moció perquè l’Ajuntament s’adhereixi a la iniciativa. Demanen que se segueixi l’exemple de la Consulta per la Independència a Girona, […]

Volen portar al Ple una moció perquè l’Ajuntament s’adhereixi a la iniciativa. Demanen que se segueixi l’exemple de la Consulta per la Independència a Girona, que habilità un sistema per a persones amb discapacitats visuals per primer cop a la ciutat.

La CUP de Girona, que compta amb el suport de Reagrupament, s’ha afegit a la campanya que s’està impulsant a favor que el govern espanyol reguli un procediment que garanteixi el secret de vot a les persones amb discapacitat visual a les properes eleccions municipals. Per això, la formació ha entrat al registre una moció per tal que l’Ajuntament de Girona es posicioni en aquest mateix sentit, al Ple del proper 8 de març.

L’alcaldable per Girona, Jordi Navarro, ha instat el govern espanyol a posar “fil a l’agulla per resoldre aquesta qüestió”, que ha qualificat de “discriminació inacceptable”, i ha demanat als grups municipals amb representació que donin suport a la proposta. En aquest sentit, Navarro ha cridat a seguir l’exemple de la consulta sobre la independència del
passat 25 d’abril a Girona, en què es va habilitar un sistema de vot secret per a persones amb discapacitats visuals, que fou dissenyat amb la col·laboració de l’Associació Catalana per a la Integració del Cec.

Text de la moció

7 de març de 2011