La CUP de Girona emplaça l’equip de govern a aprovar el Pla de Mobilitat

Nacional

La formació independentista comparteix les mesures anunciades pel nou regidor de Mobilitat Joan Alcalà però demana que es faci una planificació global de la mobilitat […]


La formació independentista comparteix les mesures anunciades pel nou regidor de Mobilitat Joan Alcalà però demana que es faci una planificació global de la mobilitat en termes d’àrea urbana. La CUP proposa també potenciar el transport públic i l’ús de la bicicleta.

La Candidatura d’Unitat Popular ( CUP) de Girona valora positivament l’anunci fet pel regidor de Mobilitat i Via Pública Joan Alcalà de modificar algunes rutes de bus a Girona per tal de fer-les més eficients i escurçar-ne les freqüències, especialment en algunes rutes llargues com ara la número 6.

Tanmateix, per la formació rupturista cal emmarcar les mesures proposades en un pla global més ampli que contempli tots els aspectes de la mobilitat. ‘És absurd anar fent pedaços de manera aïllada sense tenir en compte la complexitat de la mobilitat des d’una perspectiva més àmplia, d’àrea urbana!’, ha assegurat Josep López, portaveu de la Comissió Ambiental de la CUP.

Per aquest motiu els independentistes proposen que s’aprovi el Pla de Mobilitat que ja s’ha vingut treballant a l’Ajuntament de Girona els darrers anys i sobretot que es conformi una comissió interurbana que desenvolupi les línies principals d’un Pla de Mobilitat que integri el conjunt de municipis de l’àrea metropolitana de Girona, fet que permetria simplificar les coses i sobretot impulsar mesures per ordenar la mobilitat a tota l’àrea. D’altra banda, la CUP insta també a l’equip de govern a convocar el més aviat possible la Taula de la Mobilitat, l’espai democràtic de diàleg i participació ciutadana que ha d’incorporar les diferents demandes de veïns  i entitats de la ciutat.

Finalment la CUP proposa fer una aposta valenta i decidida per potenciar el transport públic i l’ús de la bicicleta com a eines per d’una banda reduir les emissions de CO2 i la contaminació acústica i per l’altre avançar cap a un nou paradigma de la mobilitat més eficient, àgil i que contribueixi a pacificar els carrers i a democratitzar-ne la seva accessibilitat.

 

Aparcaments dissuasoris a Fontajau

La CUP veu amb bons ulls que es facin aparcaments dissuasoris a la perifèria de la ciutat però considera que en el cas de Fontajau (que s’ha conegut avui a través dels mitjans de comunicació) cal consensuar la proposta abans amb els veïns perquè s’entén que la provisionalitat del solar ( hi ha d’anar ubicat l’Arxiu Provincial) oferia altres possibilitats d’ús pel barri. A més a més, la formació independentista proposa que s’optimitzi més a fons l’aparcament situat al costat (davant dels cinemes OCine) perquè s’omple principalment als vespres però és parcialment buit en altres franges horàries. Així mateix, i en la línia de donar solucions conjuntes, la CUP creu convenient establir convenis amb municipis veïns per ubicar-hi aparcaments dissuasoris a nivell d’àrea urbana a canvi de potenciar més el transport públic. Aquesta mesura permetria assolir més fàcilment l’objectiu de reduir les emissions de CO2 a l’àrea urbana i promoure un nou model de mobilitat.

 

Més estacions de Girocleta i més carrils bici a Jaume I

Pel que fa a l’anunci del nou govern d’instal·lar dues noves estacions de Girocleta la CUP valora molt positivament la iniciativa però insisteix en la necessitat de fer una gran aposta interurbana per potenciar la bicicleta. En aquest sentit, per Josep López, portaveu de la Comissió Ambiental de la formació, cal estendre les estacions de bicicletes públiques a Salt i Sarrià i en altres indrets de la ciutat. De la mateixa manera i respecte el nou carril bici del carrer Jaume I, la CUP creu que és un pas endavant en potenciar l’ús de la bicileta però insisteix en la necessitat de concebre un Pla de Mobilitat Urbana més global. 

24 d'agost de 2011