La CUP de Girona revela tots els integrants de la llista

La CUP, que té el suport de Reagrupament (Rcat) a la ciutat de Girona, ha revelat avui la llista electoral amb la qual concorrerà a […]

La CUP, que té el suport de Reagrupament (Rcat) a la ciutat de Girona, ha revelat avui la llista electoral amb la qual concorrerà a les eleccions municipals del 22 de maig, on hi destaquen els perfils independents.

Com ja se sabia, la llista estarà encapçalada per en Jordi Navarro, seguit de l’Anna Pujolàs i d’en Carles Bonaventura (Rcat). La resta de la candidatura estarà composta majoritàriament per persones de perfil independent, lligades al món associatiu, cívic i cultural de la ciutat.

En aquest sentit, la llista està integrada per persones com en Pere Cornellà (professor a la UdG), la Sabina Raurell (mestra de primària) o en Toni Rico (professor de secundària), vinculades al món de l’educació; la Laia Pèlach (educadora social), la Núria Rocadembosch (assessora sociolaboral) o la Rosa Cruz (advocada, especialitzada en violència sobre la dona), vinculades als drets socials. Pel que fa al món de la cultura hi destaca la presència de l’Alícia Martínez (membre del col·lectiu Orella Activa), la Irene Casadevall (professora de música), en Carles Sala (escriptor infantil) o en Felip Gironès (promotor de la cultura popular).
Així mateix, la candidatura inclou persones que s’han significat per liderar iniciatives en defensa dels drets nacionals, com ara en Biel de Montserrat (portaveu de la Consulta per la Independència a Girona), l’Enric Stern (el primer encausat per la crema de les fotografies del rei a Girona) o el mateix Carles Bonaventura (portaveu de Reagrupament). Per altra banda, l’ecologisme i la defensa del territori hi seran representats per en Josep López Jovani (enginyer tècnic agrícola i assessor ambiental) o la Mireia Fillol (biòloga). L’associacionisme veïnal hi és present a través de persones com en Lluc Salellas (membre de l’AV de l’Eixample) o en Narcís Avellí (Plataforma TAV Girona).
A la llista també hi té un pes específic la vinculació sindical, els emprenedors autònoms i les persones que regenten petits negocis de la ciutat.
L’alcaldable de la CUP, en Jordi Navarro ha volgut destacar que ‘amb aquesta llista complim un dels propòsits de la formació, que era la d’obrir-la a la ciutat; als diferents sectors socials – gent amb compromís nacional i social – i també als barris’. Per aquesta raó, s’ha volgut aprofitar tots els espais de suplències que permetia la llei electoral, per tal d’oferir ‘una imatge més sòlida, de compromís amb cada cop més sectors’. Navarro destaca que la formació no ha tingut cap problema per convèncer a les persones d’integrar la llista, un indicatiu segons ell, de que ‘estem avançant en la bona direcció. Tot són símptomes de que la CUP comptarà amb una àmplia representació a l’Ajuntament a partir del 22 de maig’.
Aquest serà el tercer cop que la CUP concorre a les eleccions locals de Girona. Aquest vegada ho farà amb el suport de Reagrupament (que integra fins a cinc persones a la llista). El partit Pagesos per la Dignitat Rural Catalana, que també dóna suport a la candidatura, compta amb un representant a la llista electoral.
La CUP inaugura la seu de campanya

La  setmana passada es va fer l’acte inaugural del local que la CUP ha obert al número 27 del carrer Ballesteries, amb l’objectiu de convertir-lo en el centre d’activitats des d’ara fins el 22 de maig, dia en què se celebraran les eleccions municipals.

Desenes de persones van assistir ahir, a partir de les 7 de la tarda, en l’acte d’inauguració de la seu electoral de la CUP de Girona. El local es troba el número 27 del carrer Ballesteries, en ple barri vell, i s’obrirà cada tarda. A més, serà el lloc des d’on la candidatura prepararà la campanya electoral i farà activitat a partir d’ara. La número 2 de la llista, Anna Pujolàs, va fer un breu discurs en què va agrair la confiança i el suport dels assistents, i es va mostrar convençuda que aquesta nova seu servirà a la CUP per recollir la veu de la ciutadania i prendre el pols a la ciutat. L’acte va finalitzar amb un pica-pica.

5 d'abril de 2011