La CUP planteja que el Modern esdevingui un centre de promoció de la cultura popular i la música

La formació vol que la proposta es consensuï amb les entitats en el marc del Pla Estratègic de Cultura, i convocarà els grups municipals per […]

La formació vol que la proposta es consensuï amb les entitats en el marc del Pla Estratègic de Cultura, i convocarà els grups municipals per enfocar la qüestió, davant la negativa de l’Alcalde de crear una comissió específica

El grup municipal de la CUP a l’Ajuntament de Girona s’ha posicionat avui sobre el futur de l’antic cinema Modern i el centre cívic del Barri Vell. La formació considera que “es tracta d’una de les inversions més importants del mandat, i la decisió s’ha de prendre a partir d’un procés de participació i diàleg amb els grups municipals i els agents del sector de la cultura”. En aquest sentit, el portaveu i regidor de la CUP, Jordi Navarro, ha anunciat que convocarà la setmana que ve tots els grups municipals per enfocar la qüestió, “davant la negativa expressada per l’Alcalde de crear una comissió específica sobre el tema”. La CUP també demanarà una visita al Modern oberta a entitats.

Pel que fa al futur de l’equipament, la formació plantejarà que el Modern esdevingui un centre de promoció de la cultura popular i la música, com els que hi ha en d’altres municipis catalans com Granollers o Barcelona. La CUP ja ha exposat aquesta proposta a algunes entitats culturals, que ho veuen amb bons ulls. Navarro, però, ha defensat que “aquest projecte s’ha de consensuar amb els agents culturals en el marc del Pla Estratègic de Cultura, “una eina que s’ha de reimpulsar urgentment”, segons ha declarat el portaveu. La CUP també ha obert la porta a parlar d’un complex cultural Modern-Mercè.

Sobre el projecte d’un Centre D’Estudis de la Cançó (CD’EC), defensat per CiU, la CUP no s’hi ha posicionat en contra, però ha recordat que no és una demanda del sector, i que cal solucionar altres dèficits històrics. En aquest sentit, Navarro ha defensat que “la creació d’aquest centre no pot suposar un sobrecost per l’Ajuntament i s’ha de finançar bàsicament a través d’aportacions externes; i sobretot ha d’estar lligat a la ciutat i vincular els agents del sector de la música”. El portaveu ha tornat a referir-se al Pla Estratègic de Cultura en aquest punt, i ha dit que el CD’EC s’ha de consensuar en aquest marc.

Navarro també ha parlat del model de gestió, i  ha explicat la posició contrària de la CUP a la designació d’un càrrec de confiança per dirigir aquests equipaments. “Defensarem un model de gestió transparent, cooperatiu i sense càrrecs nomenats a dit”, han explicat. El portaveu també ha anunciat que en la negociació dels pressupostos, la CUP exigirà que es mantinguin els 800.000€ reservats per aquest projecte.

Crítiques pel centre cívic del Barri Vell

Finalment, el regidor de la CUP i membre de Reagrupament, Carles Bonaventura, ha criticat la decisió d’ubicar el centre cívic a les Voltes d’en Rosés per la manera com el govern ha pres la decisió. “Creiem que decidir on s’ubica un centre cívic és una decisió prou important com perquè es debati amb els grups municipals, i es realitzi un procés de diàleg amb el teixit social i veïnal que en aquest cas no s’ha fet”.

26 de gener de 2012