La CUP presenta la campanya ‘No marxis sense hora, hi tens tot el dret!’

En una roda de premsa celebrada avui al Parlament de Catalunya la CUP ha presentat la campanya ‘No marxis sense hora, hi tens tot el […]

En una roda de premsa celebrada avui al Parlament de Catalunya la CUP ha presentat la campanya ‘No marxis sense hora, hi tens tot el dret!’. Amb aquesta campanya es fa un emplaçament als usuaris i usuàries de la sanitat pública a que no abandonin els centres sanitaris (hospitals, CAP’s…) sense hora per a la següent visita, operació, proves, etc. Júlia Crusat, militant de la CUP de Tarragona, ha explicat que es tracta de fer una crida’perquè la gent no es resigni i acati el ‘ja la trucarem…’ i que no abandonin els centres sense aquesta hora’

Per la seva banda, Teo Mayayo (delegat de sanitat de CC.OO i militant de la CUP de Tarragona), ha denunciat que les llistes d’espera de sanitat es maquillen a través de ‘ja et trucarem’ i al elaborar les llistes sota criteris poc transparents. Mayayo ha denunciat que a les llistes d’espera només es compatibilitzen 14 processos quirúrgics ‘quan s’haurien de contemplar tots els processos quirúrgics i tot el que no són processos quirúrgics, com les segones visites, proves diagnòstiques, etc.;’

Gemma Ortega (delegada de sanitat de CATAC i militant de la CUP de Tarragona) ha explicat que la campanya a les comarques del Camp ja està en marxa i ha explicat el cas d’un veí de Tarragona que el passat 24 de setembre va ser detingut acusat de desordre públic i resistència i desobediència a l’autoritat fruit de la seva negativa a marxar de l’Hospital Santa Tecla sense tenir dia i hora d’atenció. Pel grup de treball de la Sanitat Pública- format per membres de sindicats com CATAC, CGT, Co.Bas, la CUP i persones a títol individual – aquest fet és una vulneració als seus drets més elementals.

Finalment, la diputada Isabel Vallet (CUP-AE) ha fet una crida als usuàris i usuaris de la sanitat pública ‘a que lluitin pels seus drets i denunciïn aquelles pràctiques irregulars de les que puguin ser víctimes’

30 de setembre de 2013