La CUP rebutja els actes d’exaltació militarista al Turó de Gardeny de Lleida

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) vol mostrar a través d’aquestes línies el seu rebuig frontal a la participació i impuls per part de la Paeria […]

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) vol mostrar a través d’aquestes línies el seu rebuig frontal a la participació i impuls per part de la Paeria d’actes castrenses com el celebrat ahir al turó de Gardeny, amb la presència del propi alcalde, en que s’inaugurava una estàtua d’exaltació dels valors del militarisme, l’autoritarisme i l’espanyolisme.

Considerem fora de lloc aixecar estàtues de tipus militarista i, en tot cas, entenem que el que pertoca és recordar la lluita de tots aquells joves, alguns d’ells lleidatans, que a través de la seva aposta per la insubmissió i la no incorporació a les files de l’exèrcit espanyol, contribuïren definitivament a l’eliminació del servei militar obligatori.

Entenem que actes com el d’ahir, contradiuen un el que recull la Carta de la ciutadania de Lleida, on es defineix la ciutat com a educadora, defensora i promotora de la cultura de la pau i on es fa seu l’article 1 de la Declaració i Pla d’Acció per una Cultura de la Pau, aprovada per les Nacions Unides el 13 de setembre de 1999.

En aquest sentit el portaveu de la CUP Ferran Dalmau ha titllat d’incongruent i esquizofrènica l’actitud de l’alcalde: “ja que al més pur estil Dr. Jekyll i Mr. Hyde, el matí del mateix dia exalta els valors de la disciplina i l’autoritarisme intrínsecs a l’exèrcit espanyol i, a la tarda, fa el mateix amb els valors de l’escola democràtica, progressista i catalana”.

Lleida, 27 de juliol de 2012

27 de juny de 2012