La CUP vol que Bordils es declari antimonàrquic

La CUP Bordils presentarà en el proper ple del mes de febrer una moció perquè el municipi es declari moralment exclòs del domini de la […]

La CUP Bordils presentarà en el proper ple del mes de febrer una moció perquè el municipi es declari moralment exclòs del domini de la monarquia espanyola.

La moció també expressarà la voluntat de viure en uns Països Catalans plenament lliures i democràtics, on es respecti la sobirania popular i la igualtat entre persones.

Seguint els passos de Viladamat, que va ser el primer municipi en aprovar una moció semblant, on demanava que el rei abdiqui, Bordils es vol afegir a la iniciativa i demanarà l’abolició de la monarquia borbònica en el pròxim ple.

La candidatura recorda que el rei Joan Carles I va ser proclamat Rei d’Espanya el 22 de novembre de 1975, succeint al dicatador Franco com a Cap de l’Estat espanyol. Havent jurat prèviament dues vegades “los principios fundamentales del Movimiento”, acceptant, conseqüentment, la sublevació colpista  en contra de la legitima democràcia republicana, que va provocar la mort de milers de persones, l’exilí de moltes d’elles, la posterior i duríssima repressió que va durar 40 anys i les execucions sumàries que van assassinar, entre d’altres, al President Lluís Companys. A més la CUP defensa que la monarquia espanyola no té raó d’existir per molts altres motius, dels quals en citen alguns:

• El cap de l’Estat Espanyol és un militar, ja que correspon al rei el comandament suprem de les Forces Armades.

• La persona del Rei és inviolable i no està subjecte a responsabilitat.

• El càrrec de rei és hereditari i vitalici i, per tant, no està subjecte a les normes més elementals de la democràcia, ni està sotmès a la sobirania popular, principi màxim de les democràcies modernes.

• El càrrec de rei contravé les lleis d’igualtat, atès que només pot ser reemplaçat per un descendent mascle.

La candidatura independentista també vol recordar que els Països Catalans viuen sotmesos des de fa més de 300 anys a l’ocupació militar per part de la monarquia borbònica.

Per tot això i atès que Bordils és un municipi integrat per persones que creuen en els principis de la democràcia, on la sobirania popular i la igualtat entre les persones constitueix dos dels seus fonaments bàsics i atès que l’ajuntament de Bordils desitji contribuir en l’increment del nivell democràtic tant a Bordils com a la resta dels Països Catalans.

I sense deixar de banda la consulta popular celebrada el 13 de desembre de 2009, el municipi, on es va votar majoritàriament la voluntat de crear un estat catala lliure i sobirà i la recent aprovació d’iniciar les actuacions per constituir l’Assemblea de Municipis per la Independència.

Demanem a l’ajuntament de Bordils que es posicioni favorablament aquesta moció.

Per altra banda la CUP presentarà una segona moció, a petició de la Coordinadora Obrera Sindical, on vol denunciar les darreres mesures del govern espanyol, contra drets socials i laborals.

El text remarca que això l’únic que farà és precaritzar les condicions laborals i vitals de totes les persones treballadores, essent un clar atac a les classes treballadores.

Les mesures van des d’un increment en mitja hora diària de la jornada laboral dels i les treballadores de l’àmbit públic, a la congelació del salari dels funcionaris per al proper anys 2012 fins la congelació del Salari Mínim interprofessional per l’any 2012, tot i que és molt més baix del promes pel govern espanyol.

Per tot això,demanem a l’ajuntament de Bordils, que insti al Govern espanyol a derogar aquestes mesures econòmiques i l’emplaça a treballar per unes politiques socials que aportin estabilitat i benestar per al conjunt dels i les ciutadanes dels Països Catalans i de tot l’Estat espanyol.

30 de gener de 2012