Els dos regidors de la CUP de Sant Cugat abandonen el Ple de gener com a senyal de protesta davant la retirada de la moció antimonàrquica

Davant la nostra decisió d’abandonar la sessió plenària del 16 de gener, per la retirada en últim moment de l’ordre del dia de la Moció […]

Davant la nostra decisió d’abandonar la sessió plenària del 16 de gener, per la retirada en últim moment de l’ordre del dia de la Moció de censura popular a la monarquia espanyola per així declarar Sant Cugat del Vallès vila antimonàrquica, i que presentàvem conjuntament amb IC-V, volem deixar clar que:

· La moció fou entrada dins els terminis legals, més concretament, el dilluns 9 de gener

· Que el divendres 13 de gener fou tractada la moció en Junta de Portaveus, on es va acceptar una esmena de IC-V, i va passar a formar part de l’ordre del dia del Ple Municpal pel 16 de gener

· Que el mateix dilluns, 16 de gener, se’ns envia un mail a les 15 h. convocant-nos a una Junta de Portaveus extraordinària per parlar d’aquesta moció perquè, al·legant una nota jurídica del secretari general de l’Ajuntament, podria incórrer en injúries i podria ser que existís la possibilitat de delicte

· És davant aquesta pressumpta il·legalitat que l’alcaldesa decideix retirar la moció de l’ordre del dia eliminant així el debat sobre la monarquia en un Ple municipal.

· Aquesta mateixa moció ha estat acceptada a debatre, i en casos aprovada, a molts altres Ajuntaments d’arreu dels Països Catalans (Vic, Viladamat, Manresa, Arenys de Munt, Vilafranca…)

· Lamentem que a dia d’avui no es pugui debatre sobre aquesta institució arcàica, fet que ens reafirma, encara més, denunciar que és un poder antidemocràtic i il·legítim.

· Considerem un atac greu a la llibertat d’expressió la retirada de la moció de l’ordre del dia del Ple evitant així un debat que es volien estalviar de totes totes

· Denunciem la falta de valentia de l’equip de govern per no voler debatre obertament sobre la qüestió de la monarquia, emparant-se sota excuses jurídiques.

· Que un cop més ha quedat palès que la figura del rei i la monarquia és inviolable i no està subjecta a la crítica, ni tan sols, al debat.

· Seguirem lluitant contra la monarquia i tot el que representa

· Expressem la voluntat de viure en un país plenament democràtic, on es respecti la sobirania popular i la igualtat entre les persones

· No ens cansarem de demanar l’abolició de la monarquia per ser una institució antidemocràtica i il·legítima

Fotografia: A. Ribera (Tot Sant Cugat)