Un error del Ministeri de l’Interior resta 56.000 vots totals a la CUP

La formació suma un total de 177.330 vots i 337 càrrecs electes

Aproximadament a les dotze de la nit del 26 de maig, el Ministeri de l’Interior publicava els resultats totals de la coalició CUP-AMunt: 121.274 vots. Uns resultats erronis, ja que a partir d’un segon recompte que ha fet la formació a través de les dades desglossades per municipi del mateix Ministeri d’Interior, la xifra correcta ascendeix a 177.330 vots totals, un 4,82% del total de la participació a Catalunya i 176.841 menys que el 2015, fet que suposa una disminució del 24,32%. De la mateixa manera, la suma correcta de càrrecs electes ascendeix a 337 per la CUP-AMunt.

L’error del Ministeri és en la suma del recompte total i per tant, no té afectació en els resultats obtinguts als diversos municipis on la CUP s’ha presentat en aquests comicis.

També cal destacar que les candidatures de confluència on ha participat la CUP i que van signar el manifest d’adhesió, a partir dels marcs polítics establerts a l’Assemblea Nacional de Cervera, han obtingut un total de 15.168 vots i 40 càrrecs electes.

Per tant, la suma de les 209 candidatures CUP-AMunt i de confluència, xifra un total de 192.498 vots i 377 càrrecs electes, als Països Catalans.

*En aquest recompte, se sumen els vots de Pedreguer (País Valencià): 489 i dos càrrecs electes.

**En aquest cas, és el % de vots totals a Catalunya i per tant, descomptant Pedreguer.

28 de maig de 2019