Èxit de participació en la presentació de la CUP de Celrà

Finalment s'ha presentat la Candidatura d'Unitat Popular de Celrà. Més de 60 persones van omplir la sala del Centre Cívic del poble per escoltar els […]

Finalment s'ha presentat la Candidatura d'Unitat Popular de Celrà. Més de 60 persones van omplir la sala del Centre Cívic del poble per escoltar els representants de la Candidatura d'Unitat Popular.

En primer lloc va presentar l'acte l'Eva Jimenez (militant de la CUP Celrà), la qual va presentar els ponents i va conduir l'acte durant prop d'una hora. Seguidament el cap de llista de la CUP de Girona (Jordi Navarro) va fer una breu explicació de la història de les CUP i el projecte nacional i social.

Un cop acabat els representants de la CUP de Celrà (Pitu Bartis i Dani Cornellà) van fer un breu anàlisi de la situació política al poble. Incidint en la manca de visió política de l'actual equip de govern (Entesa per Celrà) i la poca capacitat de fer una oposició digne dels regidors de CiU. En Pitu es va centrar en dos eixos programàtics: l'urbanisme i les polítiques socials. Demanant que s'aturi el creixement desenfrenat del municipi i que s'obri un debat al poble de quin model de poble volem.

Entenent com a prioritat aturar el procés actual i fer una bona planificació. Les actuals infrastructures públiques estan saturades i l'Ajuntament l'únic que està fent es posar petits pedaços.

En Dani Cornellà va parlar dels dos eixos restants del programa municipal: la cultura i la democràcia participativa. Destacant l'estancament cultural que vui el poble i el poc suport que reben les entitats per part del consistori. Demanant obertament la creació d'un Consell Municipal de les entitats per assegurar així un espai de trobada i diàleg entre l'administració i les entitats. Alhora va parlar de la fala de participació dels veis i veïnes del poble en els afers municipals, posant com exemple la manera com gestiona el pressupost municipal l'actual equip de govern. La CUP proposa un sistema innovador de pressupostos participatius, on els celranencs i celranenques puguin decidir quines son les prioritats del poble. També va demanar un Pla Local de Joventut basat en la participació dels joves, per fer un diagnòsi de la situació d'aquest col·lectiu al poble i posteriorment engegar un Consel Municipal dels joves i cedir-los un Casal. Va criticar l'Entesa per Celrà per no complir el seu programa electoral de joventut.

També es va fer públic que properament es realitzarà un tobada de joves per redactar el programa municipal de joventut de la CUP i una xerrada sobre l'arribada de les tropes feixistes el 1939 al poble de Celrà a càrrec de Pere Cornellà i Roca.

Finalment va finalitzar l'acte amb un pica-pica de productes catalans.

27 de gener de 2007