En referència a la Setmana de la Mobilitat Sostenible impulsada per les institucions europees i desplegada en el marc dels municipis pels ajuntaments i pel […]
En referència a la Setmana de la Mobilitat Sostenible impulsada per les institucions europees i desplegada en el marc dels municipis pels ajuntaments i pel que fa a la ciutat de Girona, la CUP vol fer les següents consideracions:
Enguany estem assistint a una nova edició de la setmana de la mobilitat sostenible que a Girona no passarà precisament a la història pels resultats obtinguts (fàcilment constatables a simple cop d’ull) i els esforços abocats des del govern municipal, integrat per partits que es declaren d’esquerres i ecologistes. Un any més es demostra que per a l’equip de govern l’únic que compta és cobrir l’expedient i un any més l’experiència de la SMS ha esdevingut un fracàs.
Des de la CUP de Girona entenem que la mobilitat sostenible és una assignatura pendent i una prioritat de les ciutats i és del tot necessari implementar mesures que fomentin la pacificació del trànsit urbà, la reducció de la contaminació acústica, la reducció de les emissions de CO2 i sobretot disminuir la dependència dels combustibles fòssils.
Per assolir aquests objectius ens cal superar l’actual model de mobilitat basat en l’ús indiscriminat del vehicle privat i per fer-ho creiem que cal oferir als ciutadans alternatives reals per avançar cap una mobilitat realment sostenible. Alternatives que el tripartit local està demostrant no tenir voluntat política per tirar endavant alhora que una evident ineficàcia tal i com el mateix regidor de sostenibilitat ha admès.
D’altra banda creiem que el concepte de la Setmana de la Mobilitat Sostenible ha esdevingut obsolet i cal estendre els principis de la mobilitat sostenible a la resta de l’any. Per això cal fer una aposta decidida per a normalitzar l’ús de la bicicleta, fomentar i incentivar als vianants, universalitzar el transport públic, impulsar l’ús responsable i compartit del vehicle privat i promoure un sistema d’aparcaments periurbans compartits, entre moltes altres mesures. No obstant això creiem que una mesura de mínims hauria estat fer el transport urbà gratuït no només per a jubilats sinó també per a estudiants i treballadors que es desplacen de casa a la feina.