Girona: El portaveu de la CUP fa una crida a participar en el projecte de la candidatura

El portaveu de la CUP de Girona, Jordi Navarro, va fer una crítica dels polítics del nostre país titllant a José Montilla d’ultraespanyolista, a Artur […]

El portaveu de la CUP de Girona, Jordi Navarro, va fer una crítica dels polítics del nostre país titllant a José Montilla d’ultraespanyolista, a Artur Mas de reformista, burgès i botifler i als d’ERC de suposats independentistes que pacten amb reformistes i espanyolistes. Va titllar la reforma estatutària de fracàs i va llençar la següent pregunta a l’aire: "I ara, desprès de l’aprovació de l’estatut, què?". També va fer una crida a la oficialitat única del català com a llengua pròpia del nostre país. Ja en clau més municipalista, Navarro va anunciar que la CUP de Girona no renunciarà a la defensa del territori oposant-se al projecte de la línia de molt alta tensió i que seguirà denunciant la situació de l’habitatge a la ciutat de Girona. Per altra banda, el portaveu de la CUP de Girona va fer una crida a la integració dels nouvinguts i a la oficialitat única i exclusiva del català als Països Catalans. Per acabar, va fer una crida a totes les organitzacions, entitats, col·lectius i persones físiques de la ciutat per treballar i participar amb el projecte de la CUP com a alternativa política a la ciutat de Girona.

Més de dues mil persones han assistit a la manifestació convocada per l’esquerra independentista a la ciutat. Al llarg del dia, l’organització política CUP, l’organització juvenil Maulets i el Casal Independentista El Forn, han aconseguit mobilitzar més de 6000 persones que han participat als actes organitzats per aquestes tres organitzacions al llarg de tota la Diada del Principat de Catalunya. Els actes independentistes han començat a les 12 del migdia, amb la tradicional cantada de Els Segadors davant l’Ajuntament de Girona.

En el parlament posterior, a càrrec de Jordi Navarro com a representant de la CUP, s’hi ha destacat que la bandera espanyola ha tornat a onejar al consistori després de dos anys, demostrant la poca voluntat de cap regidor de Girona en voler retirar-la «ni tan sols en un dia tant assenyalat com avui».

Tot seguit, el grup de música tradicional Escampillem, ha ofert als congregats un repertori de cançons populars catalanes, que ha fet temps per anar al dinar antirepressiu de la plaça Catalunya. 250 persones han gaudit de l’arrossada, típica del País Valencià. Organitzacions i Casals d’arreu dels Països Catalans han mostrat el seu suport a la Diada de l’Esquerra Independentista assistint a tots els actes organitzats a la ciutat. A les set de la tarda a l’escenari principal, han pres la paraula representants de diferents organitzacions, com la Plataforma Aturem la Guerra, el moviment polític independentista sard Manca per la Independenza, i un membre de la Mesa Nacional de Batasuna, del País Basc. Després, Marçal Terrades com a representant de Maulets, s’ha dirigit al públic més jove recordant que «a les seves mans resideix tot el potencial per trencar els marcs imposats i construir el què realment volem ser», tot estripant una Constitució espanyola davant els assistents.

Per la seva banda, el portaveu de la CUP Jordi Navarro, va fer una crítica als polítics del nostre País titllant a José Montilla d’ultraespanyolista, a Artur Mas de reformista, burgès i botifler i als d’ERC de suposats independentistes que pacten amb reformistes i espanyolistes. Va titllar la reforma estatutària de fracàs i va llençar la següent pregunta a l’aire: "I ara, desprès de l’aprovació de l’estatut, què?". També va fer una crida a la oficialitat única del català com a llengua pròpia del nostre país. Ja en clau més municipalista, Navarro va anunciar que la CUP de Girona no renunciarà a la defensa del territori oposant-se al projecte de la línia de molt alta tensió i que seguirà denunciant la situació de l’habitatge a la ciutat de Girona. Per altra banda, el portaveu de la CUP de Girona va fer una crida a la integració dels nouvinguts i a la oficialitat única i exclusiva del català als Països Catalans. Per acabar, va fer una crida a totes les organitzacions, entitats, col·lectius i persones físiques de la ciutat per treballar i participar amb el projecte de la CUP com a alternativa política a la ciutat de Girona per tal de fer pinya per l’autodeterminació.

A continuació, la manifestació ha recorregut els carrers de la ciutat, aplegant més de dues mil persones i acompanyats per un grup de grallers i geganters de Sarrià de Ter. Els actes s’han finalitzat amb el grup de hip-hop en català Pirat’s Sound Sistema, i els Sards Arabascia.

12 de setembre de 2006