GironaMés de 4.000 persones es manifesten per la independència i la fi de l’autonomisme a Girona

La CUP i Maulets aglutinen l'acte independentista més concorregut de la Diada a les comarques gironines. Un any més, la Candidatura d’Unitat Popular i Maulets […]

La CUP i Maulets aglutinen l'acte independentista més concorregut de la

Diada a les comarques gironines. Un any més, la Candidatura d’Unitat

Popular i Maulets s’han manifestat pels carrers de Girona i més de

4.000 persones han certificat que la via estatutària “és una via morta”

i que l’única sortida que ens queda als catalans i catalanes és la

independència.

Sota el lema “Ara més que mai, Fermesa!”, els convocants han repassat les últimes agressions que hem patit als Països Catalans, com l’anul·lació del referèndum d’autodeterminació d’Arenys de Munt o la sentència del Tribunal Constitucional, per justificar que “amb França ni Espanya no hi ha res a fer”.

El portaveu de la Candidatura ha assenyalat que “la política del peix al cove s’ha d’acabar”, en clara referència a les renuncies de la classe política actual. També ha anunciat que la feina de la CUP no es limita a fer oposició als Ajuntaments, sinó que “estem preparats per qualsevol repte, no renunciem a estar presents a les institucions ni encara menys al carrer”.

Els actes han transcorregut amb normalitat al llarg de la Diada, i caldria destacar la gran afluència de gent de totes les edats als actes organitzats durant tot el dia, com per exemple, el miler de persones que han cantat els segadors davant l’Ajuntament, o les 300 persones que han assistit al dinar popular de la Plaça Catalunya.

Un any més, militants independentistes han aconseguit enfilar-se al balcó del consistori gironí i penjar-hi una bandera estelada.

13 de setembre de 2009